Inlägg från: Sten Mjuk |Visa alla inlägg
  • Sten Mjuk

Måste Gymnasier vara så centraliserade?

Tittade på ett hus i Segeltorp och tänkte framåt, inte ett vettigt Gymnasium i närheten, nu har vi gångavstånd.
    I rätt kommun blir det buss eller långt med cykel, till ett fåtal på 100.000 innevånare
    huddinge.se/sv/utbildning-och-barnomsorg/gymnasieskola/Gymnasieskolor/

I Sthlm intill har dom 93 st! På under en miljon innevånare men de flesta inåt stan

www.stockholm.se/-/Jamfor/&karta=#enhetstyp=ee756226a1914c6d9582eed28a52ff37&karta=&centerposition=6580095%2C1625151&zoom=70

Måste vara ett väldigt resande med Sthlms-ungarna in till stan?

Kan ha att göra med små friskolor?

• Svar på tråden Måste Gymnasier vara så centraliserade?
  • Sten Mjuk

Självklart, hade för mig att de var mer utspridda förr, det finns nog en massa lockande skitkurser nu.

• Sten Mjuk
    JanaLiiN skrev 2012-11-09 06:12:21 följande:
    Sten, finns det något i Sverige du är nöjd med? Du kanske skulle prova att flytta någon annan stans? Somalia kanske?
    Jag är gansk nöjd med en massa saker men liknöjdhet är inte bra för att komma framåt. Här tänker jag mest på mina fina barn.
  • Sten Mjuk
    JanaLiiN skrev 2012-11-09 06:12:21 följande:
    Sten, finns det något i Sverige du är nöjd med? Du kanske skulle prova att flytta någon annan stans? Somalia kanske?
    Somalia är fint till vissa delar och jag har bott i 3 länder redan men varit i desto fler. Vi har haft bostäder i 3 länder. Här ogillar jag mest snö och is spå jag bot i värmen en vinter.
  • Sten Mjuk
    hellokill3r skrev 2012-11-09 07:58:29 följande:
    Man väljer ju ändå inte utbildning baserat på närhet som tex i grundskolan, så det spelar ju ingen roll om det är långt eller ej msn vet ju sldrig vad barnen väljer. De kanske behöver inackorderas för att de väljer att gå ett naturbruksgymnasium med dn intiktning som bara finns i piteå tex..
    Jovisst men har man ett nära med många linjer kan det vägas in, här lägger dom ner linjer så vem vet när det är dags.
    Min fru tvangs åka till Umeå för en kurs, sedan har det blivit Tyskland och USA.
  • Sten Mjuk

Det finns gott om skräplinjer nu i friskolor

Svar på tråden Måste Gymnasier vara så centraliserade?