• Anonym

Jag vill verkligen inte flytta! :-(

Jag har sedan jag varit liten behövt flytta mycket. Inget jag led av då. Men denna gång vill jag verkligen INTE flytta!!

Jag flyttade hemifrån i augusti 2011 till en 1:a på 27 kvm. Jättemysigt liten lägenhet som jag tyckte om. I maj nästa år (alltså i år) så flyttade jag till en större 1:a på 49 kvm eftersom jag kände att den andra blev för trång. Den 1:an jag flyttade till älskade jag! Den var så fin, och så perfekt för mig. Jag kände att där kunde jag bo ett längre tag och bara ta hand om mig själv. I Samband med att jag flyttade dit så träffade jag en kille. Han mer eller mindre flyttade in där med mig, men jag ville att han skulle flytta in på riktigt. Han ville också flytta ihop på riktigt, men ville då bo i en större lägenhet eftersom vi skulle vara två. Och jag ville också det! Så vi letade och hittade en tvåa på 70 kvm som vi ville ha. Vi flyttade in 1 september och fick omgjort i hela lägenheten. Den vart perfekt. Det är i den vi bor nu och jag har aldrig trivits så bra som jag gör nu. 

Jag är arbetslös (timanställd) och min sambo blev varslad för en månad sen. Han ville direkt att vi skulle flytta till mindre för att kunna ha råd. Jag ansåg att min a-kassa och lön räcker för att bo kvar, men han tycker inte det. Hur mycket jag än tyckte att vi kunde bo kvar så tyckte han inte det, och blev mer och mer deprimerad över ekonomi och situationen. Jag gick med på att flytta. Så nu är kontraktet skrivet och vi ska flytta till en tvåa på 49 kvm. Lägenheten vi ska flytta till är jättefin och mysig. Ligger i samma område, där vi vill bo. Men den är ju som sagt väldigt mycket mindre, och det värsta - det är inte den här lägenheten. 

Jag har flyttat så mycket sista året, jag varken orkar eller vill flytta. Jag drömmer redan mardrömmar om den här flytten! Låter förmodligen som att jag överdriver, men jag vill verkligen inte flytta. Jag vill bo i den här lägenheten som jag trivs så jäkla bra i! Har inträtt den så fint, valt tapeter över allt osv. Och så himla mycket pengar sparar vi inte heller, 700 kr var på hyran (1400 kr tillsammans). Och eftersom den är så liten så kommer vi förmodligen flytta igen inom ett år när någon av oss fått jobb

• Svar på tråden Jag vill verkligen inte flytta! :-(
  • Anonym

1400 kr/månad är 16800 kronor på ett år... Mycket pengar!

Varför klarar ni er inte på ca 50 kvm om ni börjar tjäna mer pengar?Obestämd

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-09 10:08:10 följande:
    1400 kr/månad är 16800 kronor på ett år... Mycket pengar!

Varför klarar ni er inte på ca 50 kvm om ni börjar tjäna mer pengar?Obestämd
    Har aldrig sett det så, 16800 kr är mycket pengar..

I den lägenheten finns det bara kokvrå. Och vi vill ha barn så fort vi fort jobb och fått igång en stadig ekonomi igen.. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-09 10:09:28 följande:
    Har aldrig sett det så, 16800 kr är mycket pengar..

I den lägenheten finns det bara kokvrå. Och vi vill ha barn så fort vi fort jobb och fått igång en stadig ekonomi igen.. 
    Ni hinner spara en massa pengar om ni vill det. Okej, en kokvrå är ju lite litet så då förstår jag att man vill ha ett kök.
  • Anonym

Men hur ska jag göra för att må bra över det här? Just nu mår jag skit..

• Anonym

Sänk kraven. Jag är 35 och bodde fram till för två år sedan i en etta på 33 kvm med min man och vårt barn. I stockholm visserligen där det inte finns så många lägenheter. Den lägenheten var jättemysig och jag saknar den nu när vi flyttat till större.

Om ni har behov av egentid så kanske ni ska göra något åt det (ge varandra space) så att ni kan bo i en liten lägenhet. Och 50 kvm är ju inte så litet. Vi bor nu på 58 kvm (tvåa) och har ett barn till på väg

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-09 10:35:32 följande:
    Sänk kraven. Jag är 35 och bodde fram till för två år sedan i en etta på 33 kvm med min man och vårt barn. I stockholm visserligen där det inte finns så många lägenheter. Den lägenheten var jättemysig och jag saknar den nu när vi flyttat till större.

Om ni har behov av egentid så kanske ni ska göra något åt det (ge varandra space) så att ni kan bo i en liten lägenhet. Och 50 kvm är ju inte så litet. Vi bor nu på 58 kvm (tvåa) och har ett barn till på väg
    Egentiden är inget problem då hans föräldrar bor 1,5 mil utanför stan i ett hus på landet där han har en bil som han helrenoverar. Så han spenderar ganska mycket tid där så vi får space

Men kanske ska sänka kraven lite..  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-09 10:41:59 följande:
    Egentiden är inget problem då hans föräldrar bor 1,5 mil utanför stan i ett hus på landet där han har en bil som han helrenoverar. Så han spenderar ganska mycket tid där så vi får space

Men kanske ska sänka kraven lite..  
    Ja, ni har väl hela livet på er att bo större. Men börja med att bestämma att ni ska stanna i denna lägenheten ni i kanske 2 år så du kan slappna av. Under de två åren ska ni komma på fötter ekonomiskt och spara pengar, SEN kan ni flytta till något större som ni kan behålla även om en av er blir arbetslös.
Svar på tråden Jag vill verkligen inte flytta! :-(