• Anonym

Jag är tydligen en smal PCO:are. Hur får jag igång min ägglossning? Är det möjligt?

Jag har hört att man som PCO:are måste gå ner till undervikt för att ha en rimlig chans att få barn naturligt, men vet inte om det finns någon sanning i det. En bekant gick nog ner till ett BMI på 20, eller mindre (vi är lika långa och hon var mycket smalare än jag som har ett BMI på 21-22) och fick båda sina barn på naturlig väg. Det kan ju vara ett sammanträffande, eller så berättade hon inte allt...

• Anonym

Har pco och börjar också undra om man nästan inte måste vara underviktig för att få till äl ordentligt. Förr när jag hade ett bmi på runt 20 hade jag äl ofta och kände av den. Gick upp ett antal kg genom åren, fortfarande normalviktig och äl verkar ha försvunnit.

• Anonym
    Anonym (Positiv) skrev 2012-11-10 22:01:01 följande:

Jag tror att det är så för mig iallafall. Lägger sig fettet på buken lättast för dig?
    oh ja!
  • Anonym
    Anonym (Positiv) skrev 2012-11-10 22:23:22 följande:

Då är det säkert därför! Jag måste vara åt det riktigt smala hållet för att få äl, när jag går upp några få kg mot + sidan så lägger det sig på buken och äl uteblir... Skumt det där, men det hör väl till pcon!
    ja det känns så. Själv hoppas jag få pergotime utskrivet snart.
Svar på tråden Jag är tydligen en smal PCO:are. Hur får jag igång min ägglossning? Är det möjligt?