• Anonym (Svårkläckt!)

Har fått veta att jag har PCO. Behöver solskenshistorier!

Jag har nyligen fått veta att jag har PCO. Är jätteledsen över detta. 
    Har en son sedan ett tidigare förhållande, så jag vet ju att jag kan bli gravid, men ändå gräver jag verkligen ner mig i diagnosen. Mår skitdåligt över att veta att jag har några blåsor som vägrar att spricka, för att hjälpa mig och min nuvarande make att skaffa ett syskon till pojken..

Jag behöver solskenshistorier, från er som haft det svårt, men sedan lyckats! 

• Svar på tråden Har fått veta att jag har PCO. Behöver solskenshistorier!
  • Anonym (tvåbarnsmor)

Jag har PCO och har två barn. Ettan tog två år, tvåan är fyra år yngre (och dessutom ett provrörsbarn). Jag vet inte om du betraktar det som en solskenshistoria, men för mig är det det!

• Anonym

Jag såg ett program på tv om detta i veckan. Ungefär hälften av de som har PCO är överviktiga, och för många av dem kan det hjälpa med att gå ner i vikt. Tillhör du den gruppen?

• Anonym (Svårkläckt!)
    Anonym (tvåbarnsmor) skrev 2012-11-09 15:42:39 följande:
    Jag har PCO och har två barn. Ettan tog två år, tvåan är fyra år yngre (och dessutom ett provrörsbarn). Jag vet inte om du betraktar det som en solskenshistoria, men för mig är det det!

Att du bara har barn, trots PCO är ju en solskenshistoria för dig. Absolut! 
    Fick du barn efter att du fått diagnosen PCO? 

Jag fick min son för fem år sedan. Diagnosen PCO kom så tidigt som förra veckan. Har gått och intalat mig att jag fick PCO nu och därför kommer jag inte att få fler barn och kunna ge min son ett syskon och maken ett biobarn (även om han anser att min son även är hans son). 
  • Anonym (Svårkläckt!)
    Anonym skrev 2012-11-09 15:43:49 följande:
    Jag såg ett program på tv om detta i veckan. Ungefär hälften av de som har PCO är överviktiga, och för många av dem kan det hjälpa med att gå ner i vikt. Tillhör du den gruppen?
    Jag är normalviktig. Är 163 cm och väger numera 59,3 kg (har gått ner 4 kg sedan mitten på september). Min läkare på gyn tyckte att jag kunde gå ner något kilo, även fast hon var viktig med att poängtera att jag absolut inte var överviktig. 
  • GullpuckotMe

Både jag och min syster har pco. Jag blev ändå gravid med tvillingar på naturlig väg. Och min syster är gravid nu :)

• Anonym
    Anonym (Svårkläckt!) skrev 2012-11-09 15:49:46 följande:
    Jag är normalviktig. Är 163 cm och väger numera 59,3 kg (har gått ner 4 kg sedan mitten på september). Min läkare på gyn tyckte att jag kunde gå ner något kilo, även fast hon var viktig med att poängtera att jag absolut inte var överviktig. 
    Det var inte mycket! Men testa och se om det fungerar, för det kan vara en enkel lösning på problemet.
  • Anonym (Svårkläckt!)
    GullpuckotMe skrev 2012-11-09 15:50:24 följande:
    Både jag och min syster har pco. Jag blev ändå gravid med tvillingar på naturlig väg. Och min syster är gravid nu :)
    Åh, grattis till er båda! Får jag fråga; på naturlig väg.. utan pergotime osv? 
    Anonym skrev 2012-11-09 15:51:15 följande:
    Det var inte mycket! Men testa och se om det fungerar, för det kan vara en enkel lösning på problemet.

Jag har börjat att motionera lite mer, minskat på kolhydrater och socker (äter knappt godis eller fika m.m). Så jag har börjat försöka med den metoden. Men är också viktigt med att jag inte vill gå ner för mycket. Som sagt, fyra kilo sedan september. Max 3 kg till. 
  • Anonym (Svårkläckt!)
    GullpuckotMe skrev 2012-11-09 15:54:54 följande:
    Ja utan pergotime
    Oj! Vad roligt. 
    Tänkte fråga hur du lyckades med det.. Men jag förstår ju iofs hur, hihi!  
  • sigrid73

Fick diagnosen PCO efter att dom upptäckt blåsor på båda mina äggstockar. Gynläkaren sa till mej att jag skulle ha svårt för att bli gravid på egen hand. Okey tänkte jag de var fyra år sen. Fick utskrivet diane för mina finnar och behåring.
    Började att känna mej skum. Törstig frös och pissade väldigt ofta. Gjorde ett grav test och jajamän gravid.
    Vet inte ifall de är en solskenshistoria men jag blev gravid super lätt tydligen. Och plusset på stickan ligger bredvid mej nu.

Svar på tråden Har fått veta att jag har PCO. Behöver solskenshistorier!