• Anonym (klantig)

Min sexårings pappa är vansinnig för att sexåringens tand försvunnit!

Nu ikväll var jag iväg på en grej och hade barnvakt till min son. Jag är skild från hans pappa och sonen bor lika mkt hos båda.

Sonen har  nyligen tappat sin första tand och den låg ömt bevarad i en liten ask. Medan jag var borta ikväll hade sonen tagit ut tanden ur asken (ja, han visste var den låg, vi hade tittat på den tillsammans) och fått för sig att han skulle skölja av den i handfatet.

Ja, ni fattar ju vad som hände... Tanden åkte ner i avloppet och han blev jätteledsen. Jag skruvade isär vattenlåset och kollade men tanden är helt enkelt nerspolad. Jag berättade vad som hänt för sonens pappa, som blev skitförbannad och kallade mig för slarvig, klantig, envis som prompt skulle visa tanden för sonen osv. Ja, jag VET att det var dumt att ha den inom räckhåll för sonen, men han är stolt över tanden och är ju trots allt inget småbarn. Jag tycker givetvis att det är jättetrist att tanden försvann, men jag anser att det bara är att bita ihop och inse faktum: tanden kommer inte tillrätta så det är lika bra att stryka ett streck över alltihop, men pappan är jättesur över detta.

Har luftat frågan med bekanta, som också anser att det var väldigt slarvigt av mig/sonen att tappa tanden, men jag menar att det var ju en OLYCKA! Hur tänker ni kring detta???

• Svar på tråden Min sexårings pappa är vansinnig för att sexåringens tand försvunnit!
  • Anonym

Du kan berätta för sonens pappa att tänderna inte håller för evigt ändå. Jag har sparat mina barns första tänder men de har gått i bitar och är inget att ha nu när de har nått tonåren. Be honom ta det lugnt. Det är inte bra att stressa upp sig för bagateller.

• Mattias 81

Berätta för pappan och era bekanta att ungen kommer tappa fler tänder...

• Anonym (klantig)
    Anonym skrev 2012-11-09 21:37:38 följande:
    Du kan berätta för sonens pappa att tänderna inte håller för evigt ändå. Jag har sparat mina barns första tänder men de har gått i bitar och är inget att ha nu när de har nått tonåren. Be honom ta det lugnt. Det är inte bra att stressa upp sig för bagateller.
    Oj, kan de gå sönder? Det visste inte jag... Men vilken tur för mig då Jag ska givetvis försöka vara mer rädd om nästa tand dock, tills den trillar isär i alla  fall.
  • Anonym

Eh.....det var en tand? Jisses, vilka onödiga saker folk kan bråka om!

• Anonym (klantig)
    Mattias 81 skrev 2012-11-09 21:38:41 följande:
    Berätta för pappan och era bekanta att ungen kommer tappa fler tänder...
    Ja, jag ska ju förstås försöka vara nogrannare med nästa tand.... Den här första tanden var redan betald av tandfen, vilket säkert är viktigast för min son (tror jag).
  • Ellan92

det var en tand... en tand.

Varför ska dom sparas?

Han kommer säkerligen tappa några fler 

• Anonym (klantig)
    Anonym skrev 2012-11-09 21:39:35 följande:
    Eh.....det var en tand? Jisses, vilka onödiga saker folk kan bråka om!
    Men alltså nej, jag bråkar inte, menar bara att jag tycker det är överdrivet att dra igång på alla cylindrar för att sonen råkade tappa tanden i avloppet.
  • Lillusen

Alltså, tänderna blir rätt så äckliga efter några år....

• Anonym
    Anonym (klantig) skrev 2012-11-09 21:39:04 följande:
    Oj, kan de gå sönder? Det visste inte jag... Men vilken tur för mig då Jag ska givetvis försöka vara mer rädd om nästa tan dock, tills den trillar isär i alla  fall.
    Du kan väl lova att ge nästa tand till honom så kan han få förvara den i kassaskåp resten av sitt liv?Solig

En mjölktand är en mjölktand. Det är häftigare med de permanenta tänderna! Ingen av mina ungar har varit intresserade av sina mjölktänder faktiskt!
  • Anonym

Herregud.... Tappade tänder kan både spolas ner och ätas upp. Mina barn har svalt ett par stycken. Undrar vad ditt ex skulle gjort då?? Bilden jag ser får mig att må lite illa faktiskt..

Svar på tråden Min sexårings pappa är vansinnig för att sexåringens tand försvunnit!