• Baby M

ni som gått över tiden i era graviditeter. hur stora/små var era nyfödda?

Som rubriken lyder. Ni som gått över tiden, gärna minst en vecka, hur stora/små var era barn?
    Vikt + längd.

** Prinsessan 090328 **
  • Svar på tråden ni som gått över tiden i era graviditeter. hur stora/små var era nyfödda?
  • Cecese

första 12 dagar över, vägde 3110 gr, tror hon var 49,5 cm
    andra 2 dagar över, vägde 2450 gr och 47 cm
    tredje 6 dagar över, vägde 3645 gr och var 51,5 cm (om jag inte minns fel)
    fjärde 16 dagar över, vägde 3730 gr och var 52 cm

• cosinus

Första gick över 7 dagar och vägde 3100 gram. Fjärde gick över 8 dagar och vägde 3705 gram. Killarna i mitten har kommit 1 resp två dagar innan BF och vägt 2.5 och 2.7 kg så även om jag plussat 1 vecka med dem så hade de nog inte varit några jättar de heller.

• cosinus
    Cecese skrev 2012-11-09 22:52:30 följande:
    första 12 dagar över, vägde 3110 gr, tror hon var 49,5 cm
    andra 2 dagar över, vägde 2450 gr och 47 cm
    tredje 6 dagar över, vägde 3645 gr och var 51,5 cm (om jag inte minns fel)
    fjärde 16 dagar över, vägde 3730 gr och var 52 cm
    Haha, vad är det med fyrorna att vilja dröja sig kvar i magen :D Jag ser att ditt mönster ser ut som mitt men att du gått typ en vecka längre än mig alla gångerna men jag räknade ju kallt med att fjärde skulle komma ungefär som nr 2 och 3 och var skitgrinig när hon slog plusrekord :)
  • lyckligalängtan

Första: 5 dagar över, 4015g och 52cm.
    Andra: 2 dagar över, 3995g och 54cm. Tredje: 16 dagar över, 4714g och 54cm.

• Baby M

Vet ni exakt när ni blev gravida, alltså om BF stämde med den dag ni blev gravida?
    Funderar lite över om en del barn väntar tills de liksom känner sig "färdiga". Man hör ju mycket om att de ska bli så stora och växa jättemycket för varje extra dag. Men upplever inte att det stämmer riktigt..

** Prinsessan 090328 **
  • Cecese
    cosinus skrev 2012-11-09 23:04:42 följande:
    Haha, vad är det med fyrorna att vilja dröja sig kvar i magen :D Jag ser att ditt mönster ser ut som mitt men att du gått typ en vecka längre än mig alla gångerna men jag räknade ju kallt med att fjärde skulle komma ungefär som nr 2 och 3 och var skitgrinig när hon slog plusrekord :)
    Jag har en känsla av att tvåan och trean också gärna skulle stannat kvar ett tag till för bägge var igångsättningar precis som fyran. Är bara första som startat på egen hand. Tack vare att 4an stannade kvar så länge i magen så kom han på storasysters 10 års dag :)
  • Cecese
    Baby M skrev 2012-11-09 23:09:37 följande:
    Vet ni exakt när ni blev gravida, alltså om BF stämde med den dag ni blev gravida?
    Funderar lite över om en del barn väntar tills de liksom känner sig "färdiga". Man hör ju mycket om att de ska bli så stora och växa jättemycket för varje extra dag. Men upplever inte att det stämmer riktigt..
    Med första så vet jag inte om det stämmer utan jag har bara ul att gå efter. Med andra, tredje och fjärde barnet så har ul stämt precis med när jag hade äl.
Svar på tråden ni som gått över tiden i era graviditeter. hur stora/små var era nyfödda?