• tilde72

Sälen med familjen men vart?

Har planer på Sälen i vinter och det blir första gången vi är där.
    För barnfamilj som gillar skidåkning både längd och utför och andra roliga aktiviteter, vart åker vi? Ser ut att finnas många ställen där.

Alla tips är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-19 15:34
    puffar up tråden åter!
    Kläppen hur är det för barnfamilj?

• Svar på tråden Sälen med familjen men vart?
  • mia maria
    HappyLit skrev 2013-01-04 23:07:24 följande:
    Hur gör ni med maten? Handlar allt på plats? Vilken affär är bäst? Den vid Högfjällshotellet är tyvärr inte så bra. Finns det någon större på vägen, i Sälen by eller Malung kanske?

Jag handlar det mesta hemifrån o tar med, med som någon ovan skrev så finns det ju både ICA o Coop nere i Sälen By.

Time-butiken i Hundfjället är svindyr o har endast ett mindre utbud så den försöker jag att undvika.
    I Tandådalen finns dels ett större Hemköp samt en mindre ICA.
    I Lindvallen finns ett större ICA som jag tycker är helt okej med ganska humana priser.
    I förra veckan upptäckte jag även ett Tempo vid Sälfjällstorget som verkar helt okej, kan inte ritktigt uttala mig om priserna dock eftersom jag endast handlade ett fåtal grejer. 
  • Vendelsö

Okej, på plats i lindvallen nu då. I stort sett alla backar och liftat öppna. Ica har även nu bra utbud. Ok pris på det mesta. Hoppade till lite över priset på vissa saker bara. Kött är lite dyrt. Kycklingfilé kostade 159. kr för ett kilo färsk. Parmesanosten kostade över 60 spänn för en bit. Men i övrigt kändes priserna ok. Har man plats i bilen kan man väl för all del packa ned lite dyrare grejer men jag skulle absolut inte släpa på basvaror.

• tilde72
    Vendelsö skrev 2013-01-07 14:32:46 följande:
    Okej, på plats i lindvallen nu då. I stort sett alla backar och liftat öppna. Ica har även nu bra utbud. Ok pris på det mesta. Hoppade till lite över priset på vissa saker bara. Kött är lite dyrt. Kycklingfilé kostade 159. kr för ett kilo färsk. Parmesanosten kostade över 60 spänn för en bit. Men i övrigt kändes priserna ok. Har man plats i bilen kan man väl för all del packa ned lite dyrare grejer men jag skulle absolut inte släpa på basvaror.
    Ja, längtar upp dit!
    Mycket folk såhär efter alla helgerna eller är det lugnare? Hur är snöläget?
    Trevlig fjällvistelse! 
  • mia maria
    tilde72 skrev 2013-01-07 15:30:47 följande:
    Ja, längtar upp dit!
    Mycket folk såhär efter alla helgerna eller är det lugnare? Hur är snöläget?
    Trevlig fjällvistelse! 
    Det brukar vara jättelugnt så här efter jullovet, sen smäller det till när sportloven börjar!
  • Vendelsö

Det är lugnt. Bara lite kö vid skidskolebackarna. Bra med snö men lite isigt nedanför backarna. Men ändå en del folk på after ski

• Vendelsö

Vi var uppe vecka 2. Mycket bra i lindvallen. Inte farligt med folk, några minusgrader och de allra flesta backat öppna. Inga köer att tala om till liftarna och ingen trängsel på experium. Något annat som du vill veta?

Svar på tråden Sälen med familjen men vart?