Inlägg från: wannaseeyoudisco |Visa alla inlägg
  • wannaseeyoudisco

Har det hänt någon gång att du gjort bort dig eller har detta dykt upp av andra anledningar?
    Vad är det värsta som kan hända? Att du ska råka säga något dumt och folk skrattar?
    När jag mår dåligt över något brukar jag ifrågasätta mig själv? Är det nödvändigt att vara rädd för detta? Finns det en faktisk fara eller vad är det värsta som kan hända? Man är ofta så himla bra på att själv bygga upp katastroftankar och överanalysera saker som sedan slutar i ångest. Enda botemedlet är att utsätta sig för det man tycker är jobbigt och inse att det inte är farligt. Det kommer bli succesivt bättre hela tiden, väljer man däremot att undvika det som är jobbigt kommer ångesten bara öka.
    Vad sa psykologen åt dig? Tyckte du inte att det hjälpte alls?

• wannaseeyoudisco

Nu är jag kanske inte rätt person att fråga om det, men jag tror du ska trycka på "Mina trådar" eller "Mina favoriter" till vänster högst upp under Forumsfliken.
    Annars är det ju en ny grej nu högst upp, nästan, i mitten av sidan. Den gråa rutan med en mörkare grå ring i där man kan se nya händelser i trådar man är aktiv i.

• wannaseeyoudisco
    Nizo skrev 2012-11-10 04:49:22 följande:
    Jag försöker vara så ytlig som möjligt och gillar inte utveckla ngn kompis relation fast jag vill inombords det någonting som håller mig tillbaka....jag får alltid en känsla att jag inte typ tillräcklig  som person och det skapar så stora problem samt hinder  för mig så det inte sant.....
    Förstår vad du menar, jag är lite likadana, vill inte ha folk för nära.
    Det är jättesvårt,men du måste lita på att du är bra som du är. Dom som umgås med dig gör det för att dom tycker om dig som person och det gör din sambo med.
    Låter som att du behöver jobba på din självbild och våga lita på att du duger och inte behöver göra dig till. Lättare sagt än gjort, jag vet. På vilket sätt känner du dig inte tillräcklig?
  • wannaseeyoudisco
    Nizo skrev 2012-11-10 05:25:49 följande:
    va roligt att du har vissar empati för andra. Altt började för ca2-3år sen innan dess... så hade jag stort social nätverk väldig nyfiken för människor värdigt social och utåtriktad men sen hände ngnt mitt liv  där jag blev utsatt för systematisk mobbning bland vuxna som pågick under jätte lång vilket jag tog det nypa salt men till slut så började jag må dåligt och kände mig nytrycket....trodde att de göra det skulle göra en negativ effekt på mig  men mot slutet var jag trött på det och byta arbetsplats för skippa allt sånt skit. Ibland brukar jag frågar mig sj om det orsakat det känner just idag dvs mitt månde
    Låter som att det är mobbingen som är problemet med tanke på hur du beskriver dig själv innan detta hände. Pågår sånt under lång tid är det klart att ens egen självbild till slut ändras. Du vill inte testa att gå till psykolog igen? För mig är det lättare att ta till mig vad dom säger än om min t.ex. sambo säger samma sak till mig.
Svar på tråden Ångest!!