Inlägg från: Anonym (Gabby) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gabby)

MIna bröst

Har storlek 70 D men det är inte så stort som det låter. I bh är de snygga men utan bh ser man att de inte är symmetriska. Det ena är lite större och hängigare och vårtgården är mkt större än hos det andra bröstet. Tycker det är fult mening har funderat på att operera men min sambo gillar dem och jag är så känslig att jag kan komma av att han suger på dem, vill inte riskera att en operation förstör det!

• Anonym (Gabby)

Jag var i en bhaffär nyss och fick hjälp att prova ut en bh. Den bh jag köpte var denna, i storlek 65F! Att jag skulle ha F-kupa känns helt sjukt, men eftersom jag är smal runt bröstkorgen är F inte så stort som det låter. Rekommenderar alla tjejer att gå till en underklädesaffär med kunnig personal så kanske ni går därifrån flera kupstorlekar större än ni trodde :)

• Anonym (Gabby)
    straight arrow skrev 2013-02-12 21:35:56 följande:
    Haha, låter positivt för självkänslan! Jättesnyggt blev det.
    Tack :)
    Anonym (Alltså) skrev 2013-02-12 22:19:55 följande:
    Fast brösten är ju precis lika stora som de var innan, eller hur? Dina bröst har ju inte förändrats ett dugg. Det är bara det att olika affärer och märken har olika måttsystem på sina behåar. Klassiskt försäljningstrick att få lättlurade kunder att känna det som att deras bröst är större än de faktiskt är.
    Självklart så fattar jag att brösten inte rent fysiskt blivit större, menade att det är kul att hitta sin riktiga storlek och känna hur en bra bh ska sitta. Och måttangivelserna är i stort sett samma, även om vissa märken så klart är åt det mindre hållet och andra åt det större. Jag provade 65F i olika märken och de satt alla bra. Tror inte att affären märkt om sina bhar i 70B till 65F för att den "lättlurade" kunden skulle känna sig storbystad... 
    hösthjärta skrev 2013-02-12 22:23:24 följande:
    Jag VEEEEET!
    Visst är det häftigt !
    Själv har jag skapligt stora bröst, men inga giganter. Precis som du rätt smal över bröstkorgen (även om jag är mullig annars). Har kört 75 DD. Mest för att det finns i "vanliga" affärer, Lindex, Kappahl etc.
    Men inför en fest då jag ville vara riktigt  fin under så gick jag till en riktig underklädersaffär. Kom därifrån som en 60H!!!! Snacka om booost! Glad
    Nu kan jag inte gå tillbaka till vanliga butiker, för nu vet jag ju hur en bra behå ska sitta. Synd bara att det är bra mycket dyrare att inte ha en "normal" 75B eller 85 C.

Snygg behå förresten! 
    Tack :) Ja det är häftigt, vilken skillnad det gör för hur kläder sitter och för hur figuren ser ut!

Svar på tråden MIna bröst