Inlägg från: Nano07 |Visa alla inlägg
  • Nano07

Blockamning?

Jag hade ingen aning om vad blockamning var så jag slog upp det men ungefär så gjorde jag på första dottern självmant då jag hade mycket mjölk till henne. Första tiden pumpade jag nästan alltid ut först innan dottern ammade för att hon inte skulle skulle få för mycket mjölk och för att hon skulle få "jobba" lite :) Det minskade ner rejält och vid 2-3 månader var det mycket bättre.

• Nano07

Nattamningen var väl snudd på hysterisk kanske man kan säga.... ammade hur mycket som helst och om jag läser i artickeln kan jag ju gissa mig till varför - inte tillräckligt fet mjölk. (Orkade inte pumpa ur på nätterna.) Dottern kräktes extremt mycket, misstänker iofs nu att hon antagligen hade reflux. Annars kräks de ju upp överskottet vilket minta gör nu ibland.

Med nuvarande dottern som är nästan 4 veckor är det inte alls lika mycket mjölk tack o lov.

• Nano07
    Nano07 skrev 2012-11-10 16:45:23 följande:
    Nattamningen var väl snudd på hysterisk kanske man kan säga.... ammade hur mycket som helst och om jag läser i artickeln kan jag ju gissa mig till varför - inte tillräckligt fet mjölk. (Orkade inte pumpa ur på nätterna.) Dottern kräktes extremt mycket, misstänker iofs nu att hon antagligen hade reflux. Annars kräks de ju upp överskottet vilket minta gör nu ibland.

Med nuvarande dottern som är nästan 4 veckor är det inte alls lika mycket mjölk tack o lov.

Ursäkta alla stavfel, har minstingen ammandes iknät Skrattande
  • Nano07
    FrökenLöken skrev 2012-11-10 16:53:28 följande:
    Orkar inte ens googla vad blockammning är för något, men how about ge bort lite av ditt överflöd till en neoavdelning? (Fast det kanske bara är en "enkel möjlighet" i en större stad?)

Det är ju absolut det bästa!

Här försökte min mamma ringa vårt närmsta sjukhus när stora dottern var liten och fick svaret "vi behöver inget". Nån månad senare stod det i DN att det var akut brist på typ alla större sjukhus...
  • Nano07
    cloudberry79 skrev 2012-11-10 17:45:06 följande:
    Jag rekommenderar absolut att du letar upp amningshjälpen på facebook om du har ett facebookkonto. Där finns flera hjälpmammor online nästan hela tiden och kan guida genom blockamningen och andra amningsrelaterade frågor! Här tycker jag att man ofta får så dåliga och ibland rent felaktiga svar kring amningsfrågor. FL är bra till mycket, men inte för amningsfrågor, såvida man inte råkar få svar av någon expert

Bra poäng, själv gissade jag mig till allt. Hittade ingen info alls eller tänkte inte ens på att man kunde "söka hjälp" angående för mycket mjölk :)
  • Nano07
    elinp88 skrev 2012-11-10 18:16:38 följande:
    Jag har även letat rätt på Amningshjälpen på facebook!
Svar på tråden Blockamning?