• Anonym

"Hepp"

Jag hamnade i en diskution med min sambo ikväll. Han fiska efter vad vi skulle göra och jag berättade att jag började få ont i huvudet. Hans svar på de var "hepp". Jag upplever svaret som otrevligt och nonchalant. Jag tolkar "happ" som "nu fick jag onödig info som jag inte bryr mig ett skit om". Medans min sambo ansåg att de bara var ett neutralt konstaterande. Nu är jag nyfiken på vad folk i allmänhet tycker. Tycker ni att Hepp är ett neutralt ord eller negativt laddat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-10 19:06
    Skrev fel. Det är ordet "Happ" som jag är nyfiken på om de är fler än jag som upplever som ett otrevligt ord/svar.

• Svar på tråden "Hepp"
  • Lufsan

Har du inget bättre att bli upprörd över så grattis. 

En dag i sänder.
  • Anonym

"Hepp"? Aldrig hört.....är det nåt dialektalt?

• Anonym

Nej de va "hApp" jag menade.

• Pastell

Men hjälp....hakar du verkligen upp dig på en sådan sak att du måste starta en tråd under relationsproblem?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-10 19:03:43 följande:
    Nej de va "hApp" jag menade.
    Har aldrig hört det heller faktiskt....jag kanske är för gammal
  • Dixie
    Anonym skrev 2012-11-10 19:05:24 följande:
    Har aldrig hört det heller faktiskt....jag kanske är för gammal

Jag också, har inte heller hört det... TS, vad ville du att han skulle svarat?
  • Anonym

Nej, att lägga de under relationsproblem kändes överdrivet men jag viste inte vart jag skulle lägga de. Är som sakt intresserad av att veta hur andra använder och tolkar ordet.

• Anonym

hmm...njae..använder inte det heller. Du klagade på ont i huvudet och han sa happ. Ni var båda negativa ju. Han kanske ville sexa lite ;)

• Anonym
    Dixie skrev 2012-11-10 19:09:11 följande:
    Jag också, har inte heller hört det... TS, vad ville du att han skulle svarat?

"Okey" tex, de är något som jag upplever är neutralt.
  • Anonym (Sthlm förortsbo)

Det är Stockholms-slang.

Hepp kommer ursprungligen från ordet "nähä" som blivit  "nähepp" och sedan förkortats till "hepp".

Happ kommer ursprungligen från ordet "jaha" som blivit "jahapp" och sedan förkortats till "happ".

Och det stämmer att det är en lite nonchalant värdering/attityd i orden.

• Lufsan
    Anonym (Sthlm förortsbo) skrev 2012-11-10 19:22:05 följande:
    Det är Stockholms-slang.

Hepp kommer ursprungligen från ordet "nähä" som blivit  "nähepp" och sedan förkortats till "hepp".

Happ kommer ursprungligen från ordet "jaha" som blivit "jahapp" och sedan förkortats till "happ".

Och det stämmer att det är en lite nonchalant värdering/attityd i orden.
    Va? Kommer från stockholm och har aldrig hört något om det här?? 
    En dag i sänder.
  • Anonym

Intressant att de verkar vara ett så okänt ord. Det hade jag inte räknat med.

• Anonym (T.a.)

Hej. Jag tolkar det som att han förmodligen blev besviken på att ni inte skulle hitta på något tillsammans. Eller så va det bara ett tomt svar från tomma intet att han inte kunde komma på vad han skulle svara. Jag tror inte att han menade något illa med det. Och Jag är en som använde Happ eller  Hepp när jag va yngre vill jag minnas, men ja kanske mer sa Jahapp eller något sådant, när ja säger Jahap vill ja låtsas som att jag inte bryr mig fastän jag bryr mig men kanske blir besviken på den andres svar.  Hoppas du fick ut något svar utav detta, killar kan va lite svåra å läsa ibland. ;P  Eller så kanske han trodde att du inte mena allvar med huvudvärken och trodde att du inte ville göra något alls, Fråga honom rätt ut om han menade nått utav dessa svaren. ?

Svar på tråden "Hepp"