Inlägg från: Anonym (looo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (looo)

ungefär vad kostar det att byta rör o stammar i hela huset från -65??

ja! ska man bara bo i hus om man är kunnig snickare o rörmockare?? jag tycker visst att jag får bra svar här.

• Anonym (looo)
    Anonym (looo) skrev 2012-11-10 20:41:59 följande:
    för 8 år sedan installerades fjärrvärme av förre ägaren. Har det någon betydelse ?

?????
  • Anonym (looo)

byter man bara dom i köket då? o vad kostar det ungefär?

• Anonym (looo)

ok! tack för svar! om man bara byter vatten o avloppsrör blir det billigare än 100 000 då?

• Anonym (looo)
    Houdini skrev 2012-11-10 20:53:18 följande:
    Man bör ju vara lite händig i alla fall eller ha en ordenlig sparad slant för att ha råd att anlita hantverkare.

Men framför allt bör man göra sin läxa innan man köper, alltså ta reda på saker och ting finns jättebra böcker.

Sen är aldrig hantverkare smvetsvittnen på vad som behöver göras på ett hus, de vill tjäna pengar. Klart de råder folk att byta fönster, dränera om. byta alla rör eller elledningar även om det inte behövs. Är det ingen som gör det tjänar de inga pengar. 

Det är oftast helt onödigt att laga saker som inte ät trasiga.        

sparad slant har vi väl men inte mer än 100 000. har alla andra mer än 100 000 i rena pengar?? hur bär ni er åt.
  • Anonym (looo)

ett mycket välskött hus med lite äldre standard var det som stog i husbeskrivningen vi fick av mäklaren när vi köpte huset för 1 månad sedan.
    Då visste vi inte att rör o stammar skulle bytas var 30 år typ.

nu har vi tagit reda på den infon o det känns inte bra om det kostar flera hundra tusen. då tror jag vi säljer faktiskt. vill inte riskera att bo utan att byta rören o kanske åka på värsta vattenläckan som blir till översvämmning o förstör precis hela huset. vem vill köpa av osss det då lixom??

• Anonym (looo)

? vet ej? hur tar jag reda på det?

• Anonym (looo)

ursäkta att jag låter så dum, men min svärfar som varit den kunnige har hastigt gått bort o nu finns ingen...

• Anonym (looo)

hus infofasad trä

stomme trä

grundläggning betongplatta

bjälklag trä

• Anonym (looo)
    Houdini skrev 2012-11-10 21:36:37 följande:

Men hade ni ingen besiktningsman som kollade huset innan ni köpte det?

Var har du hittat den infon? är det på hantverkarsidor och sidor som säljer rör och dyl?   

på internet googlat som bara den o alla sidor säger samma.

besiktningsmannen kollade ej rör
  • Anonym (looo)

om jag inte kollar på internet har vi ingen att fråga. min svärfar som var den kunnige hjälpredan i allt har hastigt gått bort fjärrvärme bytt för 8 år sedan

• Anonym (looo)

HaR  nu hört mig för hos dem som vet o fått svaret att det ej är nödvändigt innan det är fel på något. o isånna falla bara byta ut den delen. samt att försäkring täcker endel av kostnaden.

Svar på tråden ungefär vad kostar det att byta rör o stammar i hela huset från -65??