• Knasiga morsan

Skum känsla i underlivet - v31. Någon mer?

Jag är gravid i v31 med barn nr 2.
    Och nu ikväll har jag underlig känsla i underlivet. Svårt att beskriva för det gör inte ont utan bara en skum o otäck känsla. Lite som en surrande känsla (?!?!).

Jag beskrev det för sambon som när man har ett dåligt wct-tyg och drar det mot varann så det känns lite "stasande" - SÅ känns det lite.

Värsta flummiga inlägget men någon kanske känner igen det??

• Svar på tråden Skum känsla i underlivet - v31. Någon mer?
  • mortilltre

Jag har för mej att känslan var som om att bebisen "kokade kaffe" mot bäckenbotten

• tomsfru

är i vecka 31 imorrn o har haft bubblandet mot underlivet i ett par veckor nu... speciellt när jag sitter lite upprätt/framåtlutad i soffan.... har också funderat vad det kan vara o för mig är det första barnet dessutomObestämd

• Gsandra

Har haft likadant.. är i v. 32 (31+5) nu.. men de där bubblandet har övergått till något som känns som knivhugg i underlivet och som en "mensvärk" i magen.. kanske är så att våra bebisar redan håller på att fixera sig? Har ingen aning om hur det ska kännas, första barnet här också!

• Patricia Sandell93

Det är bebisen som trycker mot underlivs muskulaturen. Så ja, antingen håller era bebisar på att fixera sig eller så har de redan gjort det. :)

• buffybuffy
    Knasiga morsan skrev 2012-11-10 20:34:24 följande:
    Jag är gravid i v31 med barn nr 2. Och nu ikväll har jag underlig känsla i underlivet. Svårt att beskriva för det gör inte ont utan bara en skum o otäck känsla. Lite som en surrande känsla (?!?!). Jag beskrev det för sambon som när man har ett dåligt wct-tyg och drar det mot varann så det känns lite "stasande" - SÅ känns det lite. Värsta flummiga inlägget men någon kanske känner igen det??
    Ja samma här som att det typ puttrar i slidan,sen förvärkar så det skriker  om det,normalt antar jag,detta är 4 barnet för mig.
Svar på tråden Skum känsla i underlivet - v31. Någon mer?