• Anonym (nakenmodell)

Jag är nakenmodell, vad vill du veta?

Precis som rubriken lyder: jag är nakenmodell, vad vill du veta om att vara nakenmodell? Jag försöker svara på så många frågor jag bara kan, och är även öppen för diskussion förstås.

• Svar på tråden Jag är nakenmodell, vad vill du veta?
  • Simon 681

Menar du kroki och sådant "kontnärligt" eller är det herrtidningsfoton?

• Anonym
    Anonym (nakenmodell) skrev 2012-11-10 20:36:44 följande:
    Precis som rubriken lyder: jag är nakenmodell, vad vill du veta om att vara nakenmodell? Jag försöker svara på så många frågor jag bara kan, och är även öppen för diskussion förstås.
    Hur gammal är du, får du bra betalt, är du snygg?
  • Anonym (nakenmodell)
    Simon 681 skrev 2012-11-10 20:39:23 följande:
    Menar du kroki och sådant "kontnärligt" eller är det herrtidningsfoton?
    Menar herrtidningsfoton, eller snarare då herrsajtsfoton.
  • Anonym (nakenmodell)
    Anonym skrev 2012-11-10 20:40:36 följande:
    Hur gammal är du, får du bra betalt, är du snygg?
    Jag är 22 år nu, och får hyfsat betalt tycker jag. Varierar lite med sajt, jag är med på tre olika. En dags foto ger c:a 8000 kr (brukar vara sådär 5-6 timmar plus lunchpaus). 
    Om jag är snygg, tja det är väl andra som får avgöra. Jag är i alla fall efterfrågad som modell. 
  • honkie

Känner du att du tar ditt ansvar i frågor om jämställdhet och sjuka skönhetsideal?

• Tom Araya
    Anonym (nakenmodell) skrev 2012-11-10 20:48:54 följande:
    Jag är 22 år nu, och får hyfsat betalt tycker jag. Varierar lite med sajt, jag är med på tre olika. En dags foto ger c:a 8000 kr (brukar vara sådär 5-6 timmar plus lunchpaus). 
    Om jag är snygg, tja det är väl andra som får avgöra. Jag är i alla fall efterfrågad som modell. 
    Får de då rättigheterna till alla foton?
    Är detta det enda modelljobbet du gör?
    Ingen film?
    Vilken typ av bilder gör du, bara poserar naken eller lättklädd eller är det mer porrigt?
  • Anonym (nakenmodell)
    honkie skrev 2012-11-10 20:57:06 följande:
    Känner du att du tar ditt ansvar i frågor om jämställdhet och sjuka skönhetsideal?
    Om du med sjuka skönhetsideal menar väldigt smala tjejer så kan jag inte räknas dit. Alltså, jag är ju inte tjock förstås, men har nog ganska normal kropp. Jag har INTE opererat och förstorat brösten o känner nog att jag inte behöver känna att jag personligen lockar tjejer till att banta eller göra skönhetsoperationer. Klart det finns tjejer på sajterna som är opererade o oxå sådana som e väldigt smala, ja nästan magra, men det kan ju inte jag ta ansvar för. 
    Jämställdhet. Alltså, killar har väl i alla tider tittat efter tjejer, det är väl liksom i biologin s.a.s. Klart att vissa kan uppfatta det som att man stöder att tjejer bara är ett sexföremål, men då får de väl göra det då. Jag tycker det är kul och jag gillar det, och det är väl min rätt att ställa upp på sådana bilder om jag tycker det är ok. De i min närmaste omgivning som vet om det har iaf numer accepterat det o de killar som trodde att jag kanske var extra villig i början har insett att här har de inget att hämta. 
  • Anonym

Hmm, var finns bilder för att avgöra om du är snygg??

• Anonym (nakenmodell)
    Tom Araya skrev 2012-11-10 20:58:03 följande:
    Får de då rättigheterna till alla foton?
    Är detta det enda modelljobbet du gör?
    Ingen film?
    Vilken typ av bilder gör du, bara poserar naken eller lättklädd eller är det mer porrigt?
    De har alla rättigheter, de publicerar dem som de vill. 
    Jo det är det enda modelljobbet jag gör, blir kanske två gånger i månaden. Pluggar annars.
    Det är även en del videos.
    Naket eller porrigt -var går gränsen för din porr? Jag ställer upp på naket (gäller både foton och film) o de som sett bilderna/filmen behöver inte undra över hur en tjej är skapt om man säger så. Men jag gör inget med dildos, inga onanibilder eller så och definitivt inget tillsammans med annan kille eller tjej. Eller rättare sagt, inte några sexbilder med tjej, alltså intimare scener, men jag har blivit plåtad med annan tjej, men det var så att säga bara två tjejer på samma bild, ingen sexhandling. Om det sedan är porr eller ej att visa fittan, tja det är upp till dig. 
  • Anonym (nakenmodell)
    Anonym skrev 2012-11-10 21:15:43 följande:
    Hmm, var finns bilder för att avgöra om du är snygg??
    Haha, det är nog en av de få frågor jag inte svarar på, men du kan leta på de lite större och mer välrenommerade sajterna med nakna tjejer och leta efter en svensk tjej som finns på tre av dem. Lycka till!
Svar på tråden Jag är nakenmodell, vad vill du veta?