Inlägg från: Lillalila |Visa alla inlägg
  • Lillalila

Känner du igen dig- då är du WT!

Japp!! I en spinoff på denna wt-debatt så vill jag dra den än längre- genom att kategorisera er!!

Om följande stämmer in på dig är du wt!

Du använder foppatofflor

Du använder vanliga vita t-shirts med fladdrande armar 

Du äter falukorv

Du handlar mat av märket Eldorado eller Xtra

Du arbetar som undersköterska

Du arbetar som städerska

Du svär en jävla massa

Du röker

Du snusar

Du använder leggings

Du handlar kläder på Ica eller Coop

Du har en ring på varje finger

Du köper parfymer i mataffären

Du tycker GeKås i Ullared är höjdpunkten på året och inhandlar samtliga årstiders jackor och skor där

Du tycker nötfärs är lyxvara och unnar dig detta då det är helg

Du klankar ner på de med mer pengar än dig och kallar dem alltid för snobbar

Du skriver om hela ditt liv på facebook... Särskilt tycker du om att exempelvis skriva; "du tror du är något men jag är starkare än dig" och bara inväntar alla "hur är det vännen" frågorna

En annan vanligt förekommande statusrad på din facebook är något liknande " nu har jag städat, diskat, handlat, tvättat, duschat och lagat mat. Nu blir det mys med familjen framför Doobidoo!

Du telefonröstar som en galning under programmet X-facotor, och har nått över 15-års gränsen för lääääänge sen

Du köper mobilsignaler och bakgrunder på nätet. Särskilt gillar du de där med nallar eller tribaler 

Du har piercings

Du har kassler och färdigköpt potatissallad på varenda jävla bjudning

Du röstar på SD för att du vill ha ut invandrarna ur landet

Du har någon karaktär ur nalle puh eller tribaler som tatueringar

Du tycker kampinglivet kompenserar för alla exotiska platser i världen och VÄGRAR inse att du väljer campinglivet för att du egentligen inte har råd att resa utomlands

Du tycker marknader och t-shirtsen de säljer där är årets höjdpunkt!

Du köper även spraymålade tavlor eller karikatyrer på marknaderna och visar stolt upp dem för vännerna då de besöker dig

Du köper mc donalds menyn BARA för att få de fantastiskt fina färgade coca-colaglasen!

Du säger "ja di rike di kan" i varannan mening när du sitter i personalrummet på äldreboendet i din bussarong och äter överbliven havregröt

Du tycker att namnskyltar på barnvagnen är en upptäckt likställd glödlampan

Du döper ditt barn till namn med x eller z i

Du döper ditt barn efter rockband 

Du har katter som är döpta efter rockbands-medlemmar

Du kan på något sätt identifiera dig med karaktärerna i programmet Färjan, på tv

Du har typ 3 olika guldhalsband på dig samtidigt

Du ger barnen läsk i nappflaskan

Du tycker att eldorados fiskpinnar minsann är lika nyttiga som färsk fisk

.... om du känner igen minst en av dessa är du 100% wt i dess renaste form!!!

Ni som känner för att tillägga något på listan- välkomna!

• Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!
  • Lillalila
    kaffe skrev 2012-11-11 01:05:10 följande:

Jag tycker hela den här debatten om WT är urfåning. Varför är det så viktigt att kategorisera folk? 

För att det är kul, för att få en chans att klanka ner på folk, för att må bra själv, för att lura i sig själv att man " inte är som dom", för att förstå omvärlden... vafan som helst. Det är mänskligt och något som ALLA gör!
  • Lillalila
    Thats me skrev 2012-11-11 01:12:50 följande:
    Så bara för att:
    Visst vi äter falukorv
    Visst är jag Uska
    Visst kan det hända att vi äter fiskpinnar
    Visst äger jag ett par Foppa

Men:
    Varför är jag wt för det??
    Eget företag finns
    Volvo, villa och vovve

Blir så trött på WT debatten.
    Kalla mig wt om ni vill,
    Jag är jag och duger inte jag för den jag är så strunta i mig.
    Det fanns en bra replik i en film jag såg en gång....... "Det blir bara jobbigt för dig om du stör dig på mig, för det finns ingen anledning för mig att ändra på mig för att få dig att må bättre". Den tycker jag är ganska bra...

Självklart är man inte wt om man känner igen något av mina påståenden.. det är egentligen en parodi på heöa wt-debatten
  • Lillalila
    kaffe skrev 2012-11-11 01:28:33 följande:

Nej, alla gör inte det. 

Jo.... det gör man faktiskt. I större eller mindre kategorier... ALlt ifrån kategorierna "kvinnor" och "män" till kategorierna tonåring eller pensionär
  • Lillalila
    Alvii skrev 2012-11-11 01:31:53 följande:
    Men helvete så föll jag på piercingen, skit!
    Japp, då är du wt! 
  • Lillalila
    Alvii skrev 2012-11-11 01:32:41 följande:
    Och svordomarna där, blir ju bara mer och mer WT för varje sekund
    Ja, det syns ända hit!
  • Lillalila
    Ellan92 skrev 2012-11-11 01:43:43 följande:
    för att tv måste vara den tråkigaste uppfinningen on earth ? :D
    Finns seriöst aldrig något vettigt att glo på Obestämd 
    JA! Programmen om;
    Färjan
    GeKås
    Böda kamping 
  • Lillalila

Ojdå vad det diskuteras här!!!

Kanske var jag för vissa otydlig med att denna tråd till viss del är en parodi på hela denna wt-debatt! Jag kan självklart stå för att de kriterier jag beskriver är mitt eget tyckande,. Men de är delvis också, som exempelvis ätandet av falukorv, rena "skämtkriterier". Ni har många kommit fram till slutsatsen att ni själva och egentligen hela svenska folket är wt! Men detta är faktiskt kriterier som i folkmun är nära besläktade med just denna "folkgrupp"

Jag är absolut villig att erkänna att jag delar in folk i kategorier- men jag är benägen att hävda att ALLA delar in folk i kategorier. INGEN kan övertyga mig om att man inte anser att det finns olika grupper i samhället, vare sig det handlar om gruppen "arbetslösa" eller gruppen "arbetarklass" eller rent av gruppen "Pk2 inom LSS". Men sen finns det självklart nyanser, individer, specialfall, olikheter! MEn dessa ser vi INTE förrän vi tittar närmre på människan i fråga.

Jag själv;
    Äter falukorv
    Använder leggings (långa leggings som jag vintertid har till jeanskjol och stövlar, som om det vore mer ok)
    Svär en hel del

• Lillalila

Är det någon som kanske känner igen alla "kriterierna" ??

• Lillalila
    Anton Chigurh skrev 2012-11-14 21:16:33 följande:
    Leggings....jag använder inte leggings.
    Hujedamej!
  • Lillalila
    Anton Chigurh skrev 2012-11-14 21:44:00 följande:
    Ja, bara tanken är totalt omstörtande....
    ja, att man bara kan sjunka så lågt!
  • Lillalila
    Anton Chigurh skrev 2012-11-14 22:39:38 följande:
    "Du ger barnen läsk i nappflaskan"

Den här ovan, jag bara undrar, om jag, som brukligt är, blandar läsken med en rejäl skvätt Nyköpings Brännvin, är det fortfarande att betrakta som WT.

Jag är faktiskt lite orolig här.......lite.
    Tycker inte du skall oroa dig! Om vi tänker såhär; Läsk är en billig dryck, så är inte fallet med Nyköpings Brännvin- alltså är du inte att betrakta som det minsta wt med tanke på att du då rimligen kan tänkas ha lite pengar i plånboken! 
  • Lillalila
    Anton Chigurh skrev 2012-11-14 22:48:40 följande:
    Tack,Glad det var ett lugnande besked. Jag tror jag kommer sova gott i natt.
    Glad att jag kunde hjälpa dig att komma tillrätta med din identitetskris! 
Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!