• Anonym

Vill hitta nya vänner, hur?

Det senaste har jag känt att i stort sett alla mina vänner bara fösvunnit. Jag börjar känna mig riktigt ensam och vill ändra på det. Problemet är, att jag inte vet hur. Jag har inga sociala nätverk som gör att jag träffar nytt folk.

Jag träffar inte nya vänner genom andra vänner, då alla mina tidigare vänner är borta.

Jag studerar på distans på heltid och har därför ingen skola eller arbetsplats där jag dagligen träffar människor.

Vad gör man?

• Svar på tråden Vill hitta nya vänner, hur?
  • hannatransa

du har fullt av sociala nätverk runtomkring dig. intresseföreningar, idrottsföreningar, kyrkan har ju sångkörer, hundklubbar m.m. du har säkert nåt intresse. detta intresse finns det säkert organisationer till. på nätet finns det sajter för detta ändamål liksom här på FL.

Det är bara att sätta igång å fixar vänner. ett sätt kan vara å lägga till mig här på fl :)

• Anonym

Tyvärr finns det inte det. Bor i en liten stad, är inte aktiv inom någonting egentligen, och vet inte vad jag skulle kunna engagera mig i.. Jag brinner för att skriva, och det finns inga "öppet kända" nätverk för det.

Ska däremot börja volontärjobba i december, för att ha något brevid skolan, för att komma ut. Hoppas det eventuellt kan leda till några vettiga människor :) men skulle ändå vilja hitta fler sätt.

Tack för ditt svar, klart jag lägger till dig :)

• shakennotstörd

Jag söker också nya vänner och har gärna kontakt via mejl,MSN eller telefon om det skulle visa sig att vi har något att tillföra varandra och är en bra match!

• Hillewi

Samma som ovan; ni båda får gärna inboxa mig :)

• Anonym

Vad roligt :) Jag skickat iväg ett litet pm till er båda

• Anonym

Roligt med folk som vill prata :) Kanske är fler än jag som är lite ensamma i höstmörkret.

• Anonym

Ca 10 mil norr om Göteborg skulle man kunna säga.

• mammamebarn

Nyinflyttad Göingebo som oxå skulle vilja ha lite nya vänner, då jag inte känner någon här.
    Alla mina gamla vänner bor i mellanskåne. 

Svar på tråden Vill hitta nya vänner, hur?