Anonym (Terroriserad) skrev 2012-11-11 14:13:26 följande:
Jag vill absolut inte kriga!!! Men han terroriserar mig så jag orkar knappt längre. Nu förstår jag att han medvetet har gjort allt han kan för att jag ska flytta ut och därmed så blir ju han automatiskt boende-förälder. Vi går på sk familjebehandling där de tyvärr verkar gå på hans lögner. När jag tar upp den terror som jag blir utsatt för vägrar de lyssna utan säger att jag ska blicka framåt!!! Han säger att han har anlitat advokat och skall göra mitt liv till ett helvete!!!
Han verkar riktigt störd och inte lämplig att samarbeta med på något annat sätt än på håll och genom en tredje part. Sluta gå på familjeterapi som inte tar hans misshandel på allvar. Skaffa dig en egen samtalskontakt istället för att stärka dig. Och en familjerättsjurist för dom rättsliga frågorna. Lita inte på ditt ex och anförtro dig inte åt honom. Försök stå emot hans psykningar. Tänk på att det inte finns då mycket substans i det han säger utan att han gör i ett försök att manipulera och knäcka dig. Ta kontakt med någon kvinnojour. Där kan du säkert hitta dom bästa råden och den bästa stöttningen.