cloudberry79 skrev 2012-12-03 12:50:24 följande:
Jadu, det var det inte för mig heller, men jag tycker det är så trist med folk som skriver samma sak varje dag. Sak samma om det är om graviditet, viktnedgång, dagens middag eller whatever. Jag vill veta vad som gör mina vänners liv speciellt, på riktigt, inte vad potatisen smakade. Det är lika ointressant att veta det som hur många veckor de nu varit gravida. Bebisar är speciella. Gravida är självupptagna divor som borde sitta på fingrarna för det mesta. Och jag har själv tre graviditeter bakom mig, så jag vet att jag skrivit minst en statusuppdatering för mycket, då har jag ändå bara skrivit kanske två-tre gånger per graviditet.
Fast då handlar det ju inte egentligen så mycket om att du stör dig på graviditetsuppdateringar, utan statusar som du tycker är tråkiga (graviditet, potatis, vikt o.s.v)
Jag tycker att det är jättespännande när mina vänner är gravida (jag har bara irl-vänner på facebook) och läser gärna om det. Sedan kanske jag inte heller tycker att "potatisen-smakade-gott-uppdateringar" är så jättegivande. Men det känns inte som att det är så mycket att hänga upp sig på faktiskt.
Då tycker jag det är värre med alla bilder på misshandlade djur och människor och en bildtext där det står "like if you're against spousal/child/animal-abuse" Men nu är vi offtopic
Jag tycker i alla fall att det är var och ens ansvar att låta bli att läsa sådant som irriterar. Man kan gömma statusen, ta bort vännen från news-feed, ta bort vännen helt, eller om det är riktigt illa, blocka vännen...Det jag skriver på facebook är vad jag känner för att skriva och stör det folk så kan de gärna få ta bort mig som vän där