Vad händer om båda vill ha varannan helg?
Om det är uppe i rätten blir det oftast vv. Om man inte kommer överens själva.
Om det är uppe i rätten blir det oftast vv. Om man inte kommer överens själva.
det handlar inte om föräldrarnas vilja utan om barnets rättigheter och behov.
Rätten kan aldrig besluta något ovanför ens huvud men dom kan utifrån barnets bästa döma det som dom anser är det bästa.
är det så att man anser sig otillräcklig som förälder så kan man också bli rekommenderad från tingsrätten att gå på samarbetssamtal eller en kurator för att få rätsida på det som behöver rättas till.
har båda föräldrarna uppenbara brister i sitt föräldraskap kan det bli fråga om kontaktfamilj för barnet för att tillgodose dess behov.
men nånstans måste barnet bo och ha sin huvdsakliga adress - det kan ingen förälder komma ifrån
bara en reflektion: Vad sviket det barnet ska bli den dagen det inser att föräldrarna slogs i rätten om vem som skulle slippa få ha det boende hos sig. Så nedrigt gjort!
Tror inte det är de flesta pappaors val att ha vh, utan det är mammornas val att ha större delen av tiden..
Låter som ett skämt själv hade jag velat ha mina barn helt för mig själv om jag skulle skilja mig! Dom betyder allt för mig !!
Vilka skäl kan nånsin finnas att inte vilja ha sitt barn?!
Om barnet är så enormt krävande borde hen vara utredd och ha rättigheter enligt LSS. Korttids, avlastning i hemmet mm. Vissa mycket krävande barn bor på korttids varannan vecka. Men som det låter på dig så så är det bästa för barnet antagligen att placeras i familjehem.