Vad händer om båda vill ha varannan helg?
som sagt var det handlar inte om vad föräldrarna vill, tycker och anser, det handlar om vad som är bäst för barnet och kan föräldrarna inte själva bestämma om det så är det tingsrättens sak att bedöma den frågan och man brukar oftast då göra en utredning via socialen vart det är bäst för barnet att bo
det handlar också då att man som förälder får offra något i sitt liv för att barnet ändå ska få ta den viktigaste och största platsen i ens liv . Att man ens tänker något annat är för mig obegripligt.
jag själv har svårt att ta in att båda föräldrarna är så ödmjuka att man vill att barnet ska vara mer hos den andra föräldern, jag tror snarare att det ligger något mer personligt bakom. Upptagenhet av karriär, hobbys som tar stor tid eller annat som gör att man kanske anser att den andra föräldern är mer lämpad. Men då har man enligt mig halkat oerhört snett och inte förstått att det inte är ens egna liv som är det viktiga.
jag som förälder har ett ansvar för att mitt barn har det bäst och om det måste innebära att jag går ner i arbetstid eller sväljer min egen fritid för att få ihop livspusslet då får det bli så. Något annat kan omöjligt vara viktigare.