• Simben

sydukar de har på förskolan??

Hej, undrar om någon vet var man kan få ta i dessa dukar barnen syr på i förskolan eller vad själva duken heter? har frågat på min tjejs förskola men de visste inte alls var man kan köpa sådan och jag vill så gärna köpa sådan att ha här hemma oxå. någon som vet så snälla berätta så jag vet var jag kan söka på för att hitta det om inte annat. har sökt runt men inte hittat alls det jag söker så jag uppskattar om någon vet och vill hjälpa mig

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Svar på tråden sydukar de har på förskolan??
  • fortsätt paddla

Det vill jag med veta ( favoritar) min flicka önskar sig ett " syskrin" i julklapp och då måste ju sådant tyg ingå.

• Simben

jag vet ju inte vad duken heter så därför jag undrar aidaväv är inte sådan korstygnsväv då eller? för det är väl inte sådan de har på förskolan? har ju sett den och den ser inte ut som sådan jag har när jag syr korsstygn, nån som vet var man kan köpa väven?

• Simben

sökte på aidaväv men tycker det ser ut som korsstygnsväv och inte som den väv som barnen har på förskolan???? nån som vet??

• Trollie

Aidaväv finns ju i olika grovlek eller vad det kallas.
    Annars kan det vara våffelväv, finns också i många olika varianter.
    Hoppas du finner det du söker!

• Simben

våffelväv är det, tack trollie   kände igen den på en bild direkt när jag sökte på våffelväv...tusen tack

• Simben

tack indian29, våffelväv fanns med där oxå men tror jag köper via kontorsmagasinet kanske, var humana priser när man inte behöver så mycket ska leta lite till efter andra sidor, verkar bara finnas en storlek när det gäller våffelväv om jag fattat det rätt iallafall?? alltså på själva våffelmönstret?

• Simben

såg att det verkar finnas olika stora rutor och den som är den jag känner igen från förskolan verkar vara grov struktur 1 cm rutor och den på kontorsmagasinet var mindre, attans oxå då den var billigare blev förvånad över hur dyr väven är hmmmmmm, finns denna i syaffärer oxå eller vad tror ni?

Svar på tråden sydukar de har på förskolan??