Bakslag för stora barnet med ny partner
Tror inte ni ska tvinga henne att göra saker ensam med honom innan hon tycker om honom. Det kan slå fel. Vad gillar hon att göra hemma? Spela spel, pyssla, lego eller något. Då kanske han kan ta med sig något sådant när han kommer någon gång. Medans du lagar mat kan han sitta vid bordet med barnen.
Du ska absolut inte ge barnen något val om ni ska ses eller inte. Träffas lagom mycket bara.
Mina bonusar mamma lät sin äldsta bestämma mycket runt killarna. Hon hotade nog med att flytta till oss kan jag tänka mig. Men hon levde ensam i 10-11 år med några kortare förhållanden som rann ut i sanden. Inget mamman mått bra av alls. Vet att hon ångrar en del val och mår dåligt även nu fast hon har något slags förhållande med en man sen några år tillbaka. Det blev inte som hon tänkte. (Hon lämnade pappan så inte hans fel att dom bröt)
Så vill du ha den här mannen i ditt och barnens liv så kämpa för det. Och var samtidigt lyhörd. När ett barn visar oro så gå varsamt fram men visa att detta är rätt och vi kommer må bra allihopa.