• Janizz

Nån som provat Albyl Minor?

På mindre än två år har jag fått 6 MF (det senaste för ca en månad sen) jag har lämnat en massa blodprover som alla sett bra ut.
    Jag har sedan mitt fjärde MF blivit lovad Trombyl fast denna vill läkaren inte skriva ut förrän i v6 då han kan se graviditet men har sen dess fått MF i v5 och v6 och inte hunnit få medicinen. 

Jag lyckades iallafall efter senaste MF tjata till mig ett "graviditetsbevarande" hormon Lutinus som jag ska börja med så fort jag plussa igen. (dessa ska tydligen vara jätteäckliga vaginatorer men det får det vara värt ) 

Jag har läst att man kan prova 1/4-!/3 tablett Albyl Minor dagligen för att motverka småproppar i livmodern som kan vara orsaken till missfall. Vissa tar den från mens fram till ÄL, andra tar från plusset?? Hur har ni gjort?

Jag är taggad till tusen med att komma till nästa plus!
    Skam den som ger sig 
    HjärtaHjärtaHjärta

• Svar på tråden Nån som provat Albyl Minor?
  • che71

Hej Janizz!

Beklagar dina missfall.
    Känner igen mig även om jag "bara" haft 4 missfall på 2 år, det senaste för 3 veckor sen.
    Jag tog 1/4 tabl barnalbyl på eget bevåg i somras men det blev ändå missfall o nu sist fick jag Fragminsprutor (pga att de hittade APC resistens på missfallstredningen) men det blev också missfall.
    Läkaren säger att det bara är pga min ålder.
    Men 4 missfall är inte normalt för åldern.Obestämd
    En väninna till mig ska nu ha sitt 5:e barn o hon har aldrig haft missfall, vi är lika gamla.
    En tjej jag skrev med här på FL fyller 42 nu snart o fick sitt första barn för några veckor sen, inga missfall.

Jag är också 41 år o vi har inga barn.
    Vi har försökt sen sommaren 2010, med ÄL tester varje månad.

Det längsta vi kommit är v 11 nu i vintras, då hade vi också sett ett litet hjärta slå på VUL några veckor tidigare.

• Janizz

Che71 Fy va trist med alla dessa missfall. Jag ger inte upp i första taget, eller jo, det har jag gjort efter varje MF men sen vill jag prova igen. För varje tips och "solskenshistorier" så känner jag, nästa gång funkar det. Jag kanske är naiv.. Men man måste prova Kommer du fortsätta försöka?

Vill oxå ha barn..... <3
  • che71

JAAAA vi vill ha barn o vi ger oss inte!!!!Flört
    Precis efter ett missfall deppar jag ihop o världen är så orättvis o allt är hemskt...men bara efter någon vecka väcks hoppet till liv igen.
    Nu väntar jag spänt på mens efter sista missfallet.
    Kram

• Hjärtefröjd

Beklagar era MF...

Jag äter bl.a. en halv albyl minor under hela graviditeten. Det är jämförbart med Trombyl, så du behöver inte vänta på att få det utskrivet.

• Janizz

Låter bra det Glad
    Då hoppas vi på två stora magar till sommaren!
    Krrrram  

När tog du Albylen? 
    Jag har läst att man kan ta från andra mensdagen så jag började igår.
    Jag har oxå läst att man kan ta från ÄL.

Vill oxå ha barn..... <3
  • Janizz

Hjärtefröjd,
    när började du ta Albylen? 

Vill oxå ha barn..... <3
  • annas74

Hej Che, så ledsen jag blir när jag hör att du fått ytterligare ett MF. Men ge inte upp, det ska gå!
    {#emotions_dlg.flower} Styrkekram! {#emotions_dlg.flower}

Janniz - Efter 2 MF så körde jag med barnalbyl och progesteronkräm från ÄL, och nu har jag ett litet underverk på 5 månader! Skulle jag bli gravid igen så skulle jag definitivt köra på det igen. Lycka till!

• Janizz

Grattis Annas74 :)

Ja krämen har jag oxå kikat på. får nog bli en sån oxå.
    tack för tipset :)  

Vill oxå ha barn..... <3
  • che71
    annas74 skrev 2012-11-13 07:45:35 följande:
    Hej Che, så ledsen jag blir när jag hör att du fått ytterligare ett MF. Men ge inte upp, det ska gå!
    {#emotions_dlg.flower} Styrkekram! {#emotions_dlg.flower}

Janniz - Efter 2 MF så körde jag med barnalbyl och progesteronkräm från ÄL, och nu har jag ett litet underverk på 5 månader! Skulle jag bli gravid igen så skulle jag definitivt köra på det igen. Lycka till!
    Hej!!
    Oj är det 5 månader sen du fick barn...tiden går snabbt!!
    Tog du 1/4 eller 1/2 tabl barnalbyl?
    Kram
  • annas74

Ja tiden flyger iväg! Glad Jag tog 1/3 albyl, lite meckigt men jag brukade först dela till en halv, och sen tog jag bort 1/3 på halvorna. Så tog jag de små delarna först och sparade de "fina" tredjedelarna. På så sätt hade jag "färdiga" tredjedelar att ta med mig om jag tex reste bort.

• che71
    annas74 skrev 2012-11-13 08:07:44 följande:
    Ja tiden flyger iväg! Glad Jag tog 1/3 albyl, lite meckigt men jag brukade först dela till en halv, och sen tog jag bort 1/3 på halvorna. Så tog jag de små delarna först och sparade de "fina" tredjedelarna. På så sätt hade jag "färdiga" tredjedelar att ta med mig om jag tex reste bort.
    ok
    Men berätta om din bebis!!!
  • annas74

Vad kan jag säga mer än att hon är perfekt och det bästa som hänt mig! Hon ligger och snusar i min famn just nu och det är underbart! Solig

Sorry Janniz, ska inte kapa tråden! Lycka till nu!

Che, vi får inboxa nån dag. Kram! 

• Hjärtefröjd

Jag tror jag åt hela cykeln, alltså från mens, men jag är inte säker... möjligen började jag vid plus.

• Janizz

Ah, tack för ditt svar Hjärtefröjd :)

Vill oxå ha barn..... <3
  • OneLife

Hej på er! Finns det nånting man kan ta som ej kräver utskrivet recept? Igår tappade jag hoppet för allt vad läkare heter. Kort sammanfattat så fick jag i ansiktet: "bättre lycka nästa gång" Efter 1x och 7 missfall!!! Detta svaret eftersom jag bytt partner och "bara" fått 2 missfall med min nuvarande kille. Så det känns lite som att jag ska gå och vänta på en 9e graviditet som ska misslyckas så jag kan ringa honom igen! 😪 Så jag känner att jag tar saken i egna händer om det går!

• Hjärtefröjd
    OneLife skrev 2012-11-13 11:58:03 följande:
    Hej på er! Finns det nånting man kan ta som ej kräver utskrivet recept? Igår tappade jag hoppet för allt vad läkare heter. Kort sammanfattat så fick jag i ansiktet: "bättre lycka nästa gång" Efter 1x och 7 missfall!!! Detta svaret eftersom jag bytt partner och "bara" fått 2 missfall med min nuvarande kille. Så det känns lite som att jag ska gå och vänta på en 9e graviditet som ska misslyckas så jag kan ringa honom igen! 😪 Så jag känner att jag tar saken i egna händer om det går!
    Albyl minor är receptfritt.
  • annas74
    OneLife skrev 2012-11-13 11:58:03 följande:
    Och progesteronkrämen ProgesterAll är också receptfritt, köps över nätet. Men hade jag varit du så hade jag kontaktat en annan läkare, för det där låter mycket konstigt. Vilket fruktansvärt bemötande!
  • Annica P

Beklagar era missfall! Jag har efter 5 MA fått en efterlängtad dotter. Denna sista gång körde jag krämen ProgesterAll, Fructus Femina (danskt "babyklister") och en kort kur kinesiska örter. Innan dess var det alla möjliga mediciner inkl trombyl, fragmin, progesteron och prednisolon. Har även opererat bort sammanväxningar i livmodern. Är det någon som vill ha Trombyl har jag ett gäng kvar. 50 st om jag inte missminner mig. Inboxa mig så skickar jag. Lycka till och många kramar!

• OneLife

Annica P! Försökte inboxa dig men det gick inte.. =/

Du får gärna skicka dem till mig, provar vad som helst =)   

Svar på tråden Nån som provat Albyl Minor?