Syskonvagn - Hur länge funkar en syskonvagn typ Phil & Ted?
Jag undrar hur länge kan det yngre barnet sitta i den nedre sitsen i en syskonvagn som ser ut ungefär så här??
Jag undrar hur länge kan det yngre barnet sitta i den nedre sitsen i en syskonvagn som ser ut ungefär så här??
Vi hade en p&t i början till våra barn. Började då våra barn var 16 mån & nyfödd. I början var det inga problem men sen blir vagnen för tung... 2 barn gånger 12 kg samt vagnen som i sig säkert vägde 20 kg.... Men tror vi använde den till lilla var ca 1 år o stora var lite över 2 år. Sen använde vi en bugaboo bee med ståbräda. Problemet för oss var att inte något av barnet kunde sova bra, båda liksom halvsitter o våra barn vill sova liggandes. Kan tipsa om bugaboo donkey om du vill ha ultimata syskonvagnen.
Har just bytt ut en Phil and Teds Explorer mot Babyjogger City Select av samma anledning som ovanstående.
Det finns inga vilolägen när båda barnen är i och vagnen blir väldigt svårtstyrd.
Då är mina barn ändå bara 1,5 år och den andra är fem månader...
Okej, då kanske det inte är nån bra idé eftersom det endast är 14 månader mellan barnen och jag kommer behöva en syskonvagn rätt länge
Kolla Babyjogger city Select eller Icandy. Samma koncept fast med två ordentliga sitsar. Lite "längre" vagn, men super smidig, och barnen får plats!
Använder fortfarande PT sport mina barn är 5år o 2.5 funkar kanon när vi är på långpromenader.
Jag har en Phil and Ted verve!
Syskonsitsen kan man ha i 3 olika lägen,
Vagnen är otroligt lättkörd för att ha 2 stora barn i den..
Både vanliga och syskonsitsen tar upp till 20 kg.
Lättstyrd, bra med plats..
Tycker du ska kika på deras modell verve,
Jag har haft alla möjliga syskonvagnar men det kan va skönt med en vagn som ändå inte tar mer plats än en enkelvagn,.
När barnen va små hade jag babytravles syskonvagn med hjulen brett i sär!! Så bra!! Bästa vagnen jag haft!!
Har sedan en tid tillbaka en pt, men ej använt den då barnen är stora! Men skönt att ha om man ska i väg gå mkt!