• Mumsiga M

Vart hittar man en BRA tränings-bh i större storlekar?

Verkar inte kunna hitta någon tränings-bh som är riktigt bra i min storlek och jag undrar om ni som också är lite mer storbystade därute har några bra tips om vart det finns? Jag har F-kupa och tycker att det är värdelöst att hitta ute i butiker.

Helst ska det vara med high support så att det inte skumpar så mycket hit och dit när man springer... Är väldigt tacksam för tips!

• Svar på tråden Vart hittar man en BRA tränings-bh i större storlekar?
  • sandras3

Casall och Stay in place har modeller för stor byst. Kolla på intersport!

• Mumsiga M
    sandras3 skrev 2012-11-12 17:05:42 följande:
    Casall och Stay in place har modeller för stor byst. Kolla på intersport!
    Tack! Det ska jag göra.
  • Mumsiga M
    Klycka skrev 2012-11-12 19:38:19 följande:
    Shock absorber på timarco.se! Har 85F och de änns som o jag inte ha ågra tittar alls när jag har den
    Ja, jävlar vad najs de verkar! :D Äntligen något som passar kanske.

• Duefigli

Champion har en SUPERBRA modell med ställbara axelband och knäppning baktill. Jag har stora bröst och denna är den enda modellen som lyckats hålla dem i schack. Den har dubbla tyger och på insidan är det som två kupor, med ett styvt yttertyg som inte stretchar och tillåter skump. 

Mina har några år på nacken men jag tror att det är denna modellen:

www.timarco.com/se/sport-bh/sport-bh/champion-powersleek-sports-bra 

• BuoBä

StayInPlace hade jag tidigare, men ska man få stöd tycker jag att man behöver så tight resår att det blir en akrobatisk övning att komma i bh:n, för att inte tala om hur svårt det är att komma ur den när man är svettig och sliten.

• Mumsiga M
    BuoBä skrev 2012-11-12 21:46:24 följande:
    StayInPlace hade jag tidigare, men ska man få stöd tycker jag att man behöver så tight resår att det blir en akrobatisk övning att komma i bh:n, för att inte tala om hur svårt det är att komma ur den när man är svettig och sliten.
    Ja, jag tycker att jag känner igen det där Tungan ute
  • Gladskit
    BuoBä skrev 2012-11-12 21:46:24 följande:

Haha, känner också igen det där. Hittade aldrig någon som satt lika bra som StayInPlace men från det att jag började löpträna så körde jag två och ibland tredubbla.

Shock Absorber har jag också hört gott om men jag har aldrig kommit åt att testa, verkar inte finnas överallt??

Idag är min favorit den här: http://www.sportamore.se/produkt/11755-champion-seamless-shiny-sport-top-w-svart     
  • BuoBä
    Gladskit skrev 2012-11-13 09:15:47 följande:

Haha, känner också igen det där. Hittade aldrig någon som satt lika bra som StayInPlace men från det att jag började löpträna så körde jag två och ibland tredubbla.

Shock Absorber har jag också hört gott om men jag har aldrig kommit åt att testa, verkar inte finnas överallt??

Jag tror att Löplabbet har dem, men ingen av de stora sportkedjorna vad jag vet. 

Jag chansade och köpte mina på nätet, i min vanliga storlek. Har en +Max och en D+.

D+:en gillar jag inte lika mycket för bandet under bysten är inte lika stabilt och viker upp sig ibland, men i övrigt är den väldigt stadig den också. 

• SannaB83

Jag kör med stay in place sen många år tillbaka. Har storlek L i vanliga kläder och har hängiga och stora bröst. Storleken i bhn är small. Just för att det ska sitta åt ordentligt. Under den har jag oxp en vanlig ovadderad bh för att få bästa stöd. Utan en bra bh skulle jag inte kunna träna

• MsFrida

Jag tycker Change är en superbutik! Handlar alla mina BH-ar där. Skitdyra men vad gör det när det är kvalitet!?

Lycka till! 

• BuoBä

Nu var det ett par år sedan jag provade Changes tränings-bh så de kan ha bytt modell, men då var jag inte imponerad. Mono-boob var bara förnamnet, och det var ett par rektangulära spännen vid nyckelbenen som vred sig på fel håll bara av att jag rörde mig i provrummet.

Svar på tråden Vart hittar man en BRA tränings-bh i större storlekar?