• 1990amanda

Hjälp!! Vad ska vi göra!

Har en tre åring som absolut inte vill sova i sin säng längre! Han gråter, skriker, spyr och helt omöjlig att prata mä! Ja sitter på han säng kant en lång stund ofta 30-40 min försöker gå men han vaknar så fort ja reser på mig igen.. Och så håller de på så om och om igen! Vet inte vad ja ska göra? Ska man behöva sitta flera timmar på hans rum för att få han till att sova där? Glad för alla tips som kan göra våra kvälls nattningar lugnare!

• Svar på tråden Hjälp!! Vad ska vi göra!
  • Louisan79

Det känner jag igen med sonen när han var i den åldern.. Det går över!! Jag lovar. Det är bara att bita ihop.

• Thisiswho

Det här är inte riktat emot TS utan er andra, det är väl klart barnen aldrig vill sova i sin egen säng så länge man daltar med dom och låter dom sova i sin säng?! Skärpning

• Natulcien
    Thisiswho skrev 2012-11-13 11:19:50 följande:
    Det här är inte riktat emot TS utan er andra, det är väl klart barnen aldrig vill sova i sin egen säng så länge man daltar med dom och låter dom sova i sin säng?! Skärpning
    Hahahaha! Daltar?

Vår son på 2 år sover i egen säng fastän vi har samsovit och sovit hos honom i perioder. Tänka sig va!
    Om man ger barnet all den närhet och trygghet barnet behöver, så har man snart en trygg liten unge som gärna sover i sin egen säng.
    Men om man hela tiden avvisar barnet och tror att det är att "dalta" när man ser till barnets behov, ja då kan man få problem...
  • Thisiswho

Där har vi helt olika syn! Ett barn som inte vill sova i sin egen säng utan får hela tiden daltas med och sova med föräldrarna har tryggheten i föräldrarnas säng, inte sin egen! Men det har aldrig slagit dig?

• 1990amanda

han brukar få sova i vår säng, på en vecka sover han kanske 3-4 dagar i vår säng eller på en madrass i vårt rum, men vi vill att han ska vänja sig vid sin säng, vi får snart en till unge och alla får inte plats i vår säng/ rum! känns som om de vore lättre om man vänjer han vis sin säng nu  ist för sen när ungen kommer, för då vet jag att han kommer vilja sova ÄNNU mera i vår säng..

• Louisan79

Min barn har aldrig fått sova i vår säng... Om dom inte varit sjuka och har behövt den närheten... Nästan alla barn går igenom perioder där dom känner sig oroliga och vaknar till från och till under natten...

Svar på tråden Hjälp!! Vad ska vi göra!