• Anonym

Nån som har p-plåster?

Tycker aldrig man hör om någon som använder p-plåster.....

Så är det nån här som gör eller gjort det kan du väl berätta om de var bra?  

• Svar på tråden Nån som har p-plåster?
  • Anonym

Min dotter använder det och hon tycker det är bra

• Anonym

min syster har/har haft. hon får irritationer där det suttit, dom lossnar, viker sig och kliar.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-13 13:05:18 följande:
    Min dotter använder det och hon tycker det är bra
    Hur länge har hon haft dem?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-13 13:11:07 följande:
    min syster har/har haft. hon får irritationer där det suttit, dom lossnar, viker sig och kliar.

Hur länge har din syster haft p-plåster?
    Har hon bytt till ett annat preventivmedel nu? 
  • Anonym

Hon har haft dem ett år ungefär. Inga biverkningar

• madeleine82

Jag använder plåster och har gjort i ca 4 år och nej folk vet inte vad det är, frågar om de är nikotinplåster. Har alltid varit nöjd men på sistone har de börjat klia hela tiden och de är rött och irriterag när jag byter. De har gått så långt nu att jag tvingats ta av dom en vecka för tidigt men min arm är illröd. Funderar på att byta till något annat ett tag.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-13 21:43:45 följande:
    Hur länge har din syster haft p-plåster? Har hon bytt till ett annat preventivmedel nu? 

hon har haft i ca 2 månader bara. bytt till p-piller nu.
  • Onormalin160

Jag använde p-plåster innan min graviditet. Fungerade jättebra, och ska fortsätta med dem så fort jag slutat amma. Inga biverkningar öht. :)

• Anonym
    Onormalin160 skrev 2012-11-23 23:36:21 följande:
    Jag använde p-plåster innan min graviditet. Fungerade jättebra, och ska fortsätta med dem så fort jag slutat amma. Inga biverkningar öht. :)

Vad bra!

Hur länge använde du p-plåster?

Vad har du för p-metod nu om jag får fråga? 
    Eftersom man inte får ha östrogen när man ammar...    
  • Onormalin160

Ett par år har jag nog använt dem. :)
    Idag har jag cerazette under amningen, men är inte så nöjd med dem. Småbröder och sexlusten är noll.. Men snart ska jag sluta amma! :)

• Anonym (mm)

jag använde det i ca 2 år, tyckte den var bra då, även om kanterna kan rulla upp ibland och kanterna bli svarta av damm o smuts ganska omgående, fult som fan.

En dag märkte jag att mitt hår har blivit så mycket mindre än för 2 år sen, alltså mer än hälften har försvunnit! Fick en jättechock! Jag googlade och läste att det är en jättevanlig biverkning av hormoner från många p-medel att man få håravfall. Jag märkte inte att jag tappade så mycket mer hår än förut, men det har väl helt enkelt inte växt tillbaka som förut.

Nu 1 år efter jag slutat med p-plåster har jag börjat få tillbaka lite mer hår. Jag ser på hårbotten att det är många nya korta hårstrå som börjat växa igen.

Läste på ett ställe att hormoner i P-plåster är en av de som påverkar hår mest.

• Anonym
    Anonym (mm) skrev 2012-11-27 01:34:42 följande:
    jag använde det i ca 2 år, tyckte den var bra då, även om kanterna kan rulla upp ibland och kanterna bli svarta av damm o smuts ganska omgående, fult som fan.

En dag märkte jag att mitt hår har blivit så mycket mindre än för 2 år sen, alltså mer än hälften har försvunnit! Fick en jättechock! Jag googlade och läste att det är en jättevanlig biverkning av hormoner från många p-medel att man få håravfall. Jag märkte inte att jag tappade så mycket mer hår än förut, men det har väl helt enkelt inte växt tillbaka som förut.

Nu 1 år efter jag slutat med p-plåster har jag börjat få tillbaka lite mer hår. Jag ser på hårbotten att det är många nya korta hårstrå som börjat växa igen.

Läste på ett ställe att hormoner i P-plåster är en av de som påverkar hår mest.
    Jaha....
    Är det något särskilt hormon i p-plåstren alltså?
    Jag trodde det var östrogen + progesteron som i p-piller och p-ring....  
Svar på tråden Nån som har p-plåster?