Anonym skrev 2012-12-10 13:20:15 följande:
Men vid den muntliga har alltså barnet bott hos den andra föräldern i tre månader? Och vid en rättegång ännu längre tid och det kan ses som att barnet har rotat sig där och att det för barnets bästa bör bo kvar. Hoppas att ni kan komma överens.
Kan tillägg att den andra föräldern... Eller ja, struntsamma.
Mamman till min son lämnade sonen här hos mig i vårt f.d gemensamma hem under 2 månaders tid.
Och nu yrkar hon på att jag varit våldsam mot henne under ett par år (innan hon flyttade då alltså, och lämnade sonen här)
Hon gjorde en orosanmälan (del av planen, förstås)
Och sen ett par veckor efter kom stämningen.
Hon undanhåller nu vår son utan anledning, eller med hjälp från någon myndighet utöver hennes advokat.
Barnet hade rotat sig hos mig med andra ord, och sen kommer hon tillbaka då från ingenstans (jag nekade aldrig någonsin henne att träffa sonen alltså Och sa åt henne att ta sitt ansvar att träffa honom osv dessutom)
Och krävde då att hon skulle ha sonen hos sig (han är c.a 18 månader gammal) och det sa jag absolut "nej" åt, då han måste vänja sig vid att vara där först. Så en natt gick jag med på då.
Hon höll honom där i 5 nätter, och när han kom tillbaka till mig var han jättekonstig..
Han sprang och gömde sig på dagis när jag skulle hämta honom (han villa busa, han är inte rätt för mig)
Men sen så hoppade han mer eller mindre upp i min famn som vanligt och gav mig en bamsekram.
Kan tillägga att han inte ville sova själv den första natten, och var jätteledsen först. Men vande sig snabbt igen.
Och såhär var det varje gång som han kom tillbaka från hans mamma.
Vi följde ett schema som hennes advokat la fram till mig, och jag tyckte att det var ett bra schema.
Flytta fram och tillbaka ofta i så låg ålder är det bästa, och sonen började trivas med det också rätt snabbt.
Men sen så skedde detta då, att hon började undanhålla honom.
Och som du skriver, så vet jag att det är därför hon gör det.
För att han ska "rota" sig där och sånt..
Det är därför jag ställer frågan: Hur ska jag få hem min son(barn)..?
Nu har jag outat mig väldigt mycket, men det är så många som sitter i exakt likadana situationer, så det är nog ingen större fara. Inte direkt så att jag rakt ut kommer säga mina namn eller nått sånt.
Det roliga är att en väninna till mig länkade den här tråden till mig för ett tag sen... På tal om ingenting. Hehe