• NovemberApril

Halsfluss?

Måndag, förra veckan vaknade min lilla med feber. Hon fyllde 3 år dagen efter. Vaknade som sagt med feber och hade ont i halsen. Två dagar senare, på Onsdagen, blev hon förkyld och jag fick samma sak. Vi har legat sjuka nu i över en vecka och dottern är fortfarande inte bättre. Febern är borta men hennes hals ser för jävlig ut, svullen och ojämn och skiftar i färger. Hennes förkylning blir bara värre och värre, hon har så mycket snor i näsan att inte ens Nezeril hjälper längre och hon får snart inte ta det längre för det gått för många dagar. Hennes läppar är snustorra och hon har börjat få små röda prickar runt munnen.

Har googlat lite och börjat få misstankar om halsfluss, någon som haft det och kan tycka detta liknas vid? Jag ska ringa VC men dem har långa köer nu men har öppet till 18.00 så jag lär få tag i dem någongång idag..

Måste halsfluss behandlas eller det går över själv? 

• Svar på tråden Halsfluss?
  • sussieluss

Min dotter som är 3 1/2 år har opererat bort sina halsmandlar då hon konstant hade halsfluss... Symptomen är, feber, grötigt tal, vita Pluttar på halsmandlarna. Tycker absolut att du ska gå till doktorn, annars går det bara runt runt

• C R

Man brukar inte ha förkylningssymptom vid halsfluss. Vår pojk har haft massor med halsfluss innan mandlarna togs bort. De första tecken var feber o luktade illa i munnen. Hoppas ni mår bättre nu!!!

• peccavi

tänkte skriva till dig men såg att du fått svar. ville ändå skriva att det var lustigt att ditt barn var tätt/svullet i näsan och inget hjälpte. Vår 16-månaders var förkyld i en 10 dagar och det blev bara värre, INGET kunde lätta upp nästäppan och han ville inte äta eller suga på nappen för varje gång han stängde munnen fick han panik och andnöd. Fick även feber efter 10 dagar som kom och gick (över 39 grader). Blev hängig och håglös efter 14 dagar, svullnade under ögonen och då fick vi tid till vårdcentralen. Halsfluss var det! Och alla säger att man inte blir tät i näsan av halsfluss. Lustigt att våra barn båda var så täta i näsan och inget hjälpte! Plus att min son svullnade under ögonen till slut... Jaja, bra att ni fick hjälp!

Svar på tråden Halsfluss?