• bull bakerskan

IVF försök i Örebro län

Hejsan!
    Är det nån mer än jag och min karl som håller på med IVF/ICSI i området runt örebro län?

Är inne på min andra omgång med Menopur och har ÄP på fredag.

Har sista dosen av Menopur och Orgalutran ikväll och ägglossningssprutan imorrn kvar.

Jag är 26 och min karl 29 och har försökt blivit gravida i snart 3 år.

Skulle vara kul och intressant och se om det finns fler i vår sits!

Många styrkekramar              

• Svar på tråden IVF försök i Örebro län
  • bull bakerskan

Vi fick avbryta vår första behandling pga av för låg dos.Men nu fick ja en högre dos och den här gången så växte äggblåsorna riktigt bra.har 6+6 fina stora äggblåsor nu:)så nu blir det ÄP på fredag. Har ingen aning om vad ja ska förvänta mig heller. jag vet bara att den här gången så får jag knappt sova,svullen som bara den och "värken" ska vi inte tala om ;)

Är det inte lite tidigt att testa nu?Du kan väl fortfarande ha för låga nivåer?Ja håller tummar och tår för att det går bra för er!:)

• bull bakerskan

[quote=67558583][quote-nick]kattmamma skrev 2012-11-14 21:11:36 följande:Hoppas att det blir resultat nu men är orolig för att VULet i morgon ska visa att jag inte blivit tillräckligt stimulerad så att de avbryter försöket. Vet inte varför jag tror det men det har varit så mycket trassel hittills på vägen.[/quote]

Ja hade de känslan förra gången med sprutorna och de visade sig att ja hade rätt för ja va understimulerad.Skulle då invänta nästa mens men så visa VUL att ja hade alldeles för stora blåsor för att börja spruta.Så fick vänta ytterligare en månad.

Den här gången fick ja högre dos och svarade bättre.Tog min ägglossningsspruta(ovitrelle) igår kväll.Så imorgon har ja mitt ÄP

Vi kommer göra ICSI för att min karl inte får fram sina simmare alls:-/ Beror antagligen på nån förträngning...

• bull bakerskan

Kan säga att hittills är de jättesnälla och trevliga!Har precis fått en infart i armen och Alvedon.å så har ja fått ta på mig sjukvårdens svar på stay-ups och fina neglige haha

• bull bakerskan

Tog ca.20 min. Fick morfin innan bedövningen så ja kände knappt nålsticken. Det var jättehäftigt och se på skärmen alla ägg och när de sög ut dom! Personalen var underbara och uppmärksamma på både mig och gubben.

• bull bakerskan
    Malaika skrev 2012-11-16 13:55:44 följande:
    Bull bakerskan: vad kul att det gick bra :) vet ni vilken dag ni ska tillbaka? När lämnade din sambo sperma? Gör han det före äggplock?

Min sambo har gjort testikelbiopsi så då frös de ner det de hitta.Annars ska man lämna samma dag som ÄP. Vi skulle bli uppringda imorrn och få veta om det blir måndag eller onsdag.Det berodde på hur många ägg som blivit befruktade.
  • bull bakerskan

De ringde från labb imorse och talade om att vi har 8st ägg som är befruktade nu blir det ET på onsdag på dag 5.

• bull bakerskan
    kaffekaka skrev 2012-11-19 13:47:10 följande:
    Jag är nöjd med Örebro, finns en tant som ibland svarar i tel som kan vara lite halv otrevlig men dom andra är underbara

Vet nog vem du menar

Tycker Dr.Lood och BM Gunilla är dom bästa vi har haft hittills.De förklarar på ett bra sätt om det är något man undrar över.

Nu är det bara 1dag kvar innan ja och gubben har ET <3
  • bull bakerskan

Ja är lika rättfram själv och skäms inte för va ja säger. Och vi har blivit bemötta exemplariskt. Vi fick reda på en gång att de var eller är min sambos tillstånd som gör att vi inte kan bli gravida på naturlig väg.Vi har alltid varit båda två på alla läkarbesök och alla har alltid talat med oss båda.

Dr.Lood sa nå liknande till oss båda men han la väldigt stor vikt att det skulle ordna sig och att vi självklart skulle få hjälp så fort som möjligt. Bästa bemötandet ja någonsin fått av en läkar faktiskt å då har ja bråkat med många

Svar på tråden IVF försök i Örebro län