• Exra46

vilket stjärntecken passar man bäst med..?

man kan ju läsa på en del sidor att man passar ihop bättre med andra stjärntecken än vissa. 

stämmer det ?

Jag är gift med en fisk och är våg själv..   Men vi har inget bra förhållande alls.

Läste att jag skulle passa bra ihop med ett Lejon..

Nu hör till saken att jag har lite känslor för en annan kille och han även för mig tror jag, och han är Lejon upptäckte jag.

Intressant .... 

• Svar på tråden vilket stjärntecken passar man bäst med..?
  • R Franklin
    Exra46 skrev 2012-11-13 21:49:44 följande:
    stämmer det ?
    Nej det stämmer inte. Finns inga som helst belägg för att stjärntecken eller astrologi över lag skulle ha någon  verklighetsförankring överhuvudtaget.
  • easemymind
    R Franklin skrev 2012-11-13 22:21:20 följande:
    Nej det stämmer inte. Finns inga som helst belägg för att stjärntecken eller astrologi över lag skulle ha någon  verklighetsförankring överhuvudtaget.
    Varför hänger du på forum som just medialt om ditt enda intresse är att ifrågasätta?! Verkar lite onödigt och slöseri med tid och energi.
  • easemymind
    man kan ju läsa på en del sidor att man passar ihop bättre med andra stjärntecken än vissa. 

stämmer det ?

Jag är gift med en fisk och är våg själv..   Men vi har inget bra förhållande alls.

Nu hör till saken att jag har lite känslor för en annan kille och han även för mig tror jag, och han är Lejon upptäckte jag.

Intressant .... 
    Ja det stämmer att man kan läsa det på flera olika sidor. Om man passar ihop mer eller mindre med vissa tycker vissa stämmer och andra inte. Men för att det ska bli mer säkert tror jag det ska vara ett personligt horoskop och inte sånt som finns på många hemsidor eftersom att de oftast säger olika. Sen är det väl upp till var och en om man väljer att tro på det inte. Finns vissa mediala som utgår från stjärntecken i sina läggningar med kort osv. 
  • easemymind

stämmer det ?

Intressant .... 
    Men sen finns det inget som säger att fisk och våg inte skulle funka. Och att två lejon skulle funka bara för att det står så nånstans. Det du skulle behöva fundera på är varför du är tillsammans med din man om det ändå inte är bra. Och varför du nu börjar fundera på om han är lejon eller inte. Det som borde "oroa" dig mest är ju att du är i ett förhållande och fått känslor för någon annan. 
  • rosalie85
    easemymind skrev 2012-11-15 18:17:40 följande:
    Varför hänger du på forum som just medialt om ditt enda intresse är att ifrågasätta?! Verkar lite onödigt och slöseri med tid och energi.

Håller fullständigt med!
  • R Franklin
    easemymind skrev 2012-11-15 18:17:40 följande:
    Jag ifrågasatte inte, jag svarade TS på frågan och svaret råkar vara nej. På vilket sätt skulle det vara slöseri med tid att svara på folks frågor menar du?
  • Eisa

Tänk inte på folks stjärntecken överhuvudtaget. Det strular bara till det och gör att du dömer personer på ett förutfattat och felaktigt sätt.

Det finns inget som säger att vissa stjärntecken passar bättre med varann än andra. Lek med tanken, visst, men styrs för helvete inte av det!

• control

Astrologi är från början uträkningar av dåtidens främsta vetenskapsmän och få förunnade som ägde avancerade teleskop och kunde fysiskt se planeter. Och gjorde också flera upptäckter som ligger till grund för dagens vetenskap.

Idag med flera detaljerade kartor över stjärnornas rörelser, tex. från NASA, slipper man själv räkna. Och hittar färdiga beräkningar i viken position planeterna befinner sig.
    Och lyckligtvis finns några tappra astrologer kvar som bevarar denna ädla konst.  

• R Franklin
    control skrev 2012-11-19 20:46:31 följande:
    Astrologi är från början uträkningar av dåtidens främsta vetenskapsmän och få förunnade som ägde avancerade teleskop och kunde fysiskt se planeter. Och gjorde också flera upptäckter som ligger till grund för dagens vetenskap.
    De var knappast vetenskapsmän i betydelsen av att de använd sig av den vetenskapliga metoden. Att de gjorde upptäckter av himlakroppar är naturligtvis bra, men det har knappast något att göra med det faktum att de ägnade sig åt pseudovetenskap och humbug.
    control skrev 2012-11-19 20:46:31 följande:
    Idag med flera detaljerade kartor över stjärnornas rörelser, tex. från NASA, slipper man själv räkna. 
    Anledningen till att man idag själv slipper räkna är att vi idag vet att det inte finns några som helst belägg för astrologi, inte för att Nasa har stjärnkartor.

• control
    R Franklin skrev 2012-11-20 08:37:02 följande:
    De var knappast vetenskapsmän i betydelsen av att de använd sig av den vetenskapliga metoden. Att de gjorde upptäckter av himlakroppar är naturligtvis bra, men det har knappast något att göra med det faktum att de ägnade sig åt pseudovetenskap och humbug.

Anledningen till att man idag själv slipper räkna är att vi idag vet att det inte finns några som helst belägg för astrologi, inte för att Nasa har stjärnkartor.

Jag syftade på att de var de första som räknade ut planeternas rörelse..
    Jag tror inte på att planeter påverkar människors liv. Stjärnbilder vi ser idag har ju ändrat sig, och då stämmer inte "spådomarna"
Svar på tråden vilket stjärntecken passar man bäst med..?