• FrökenW

Tips och råd? 4 månaders kille

Håller med föregående, varför härja om smakportioner? 

Vår numera 6-mån bebis började få extremt många uppvak vid den tiden. (innan kunde han sova 4-5 timmar i sträck).
    Precis som du skriver, vaknar o gallskriker direkt.
    Hum tänker man, vad är det för fel.. Man blir ju orolig!

Kan tillägga att idag vaknar han säkert 95% av alla nätter extremt många gånger och vill snutta. Oftast gallskriker han inte direkt..men han vaknar.

Vi ska försöka vänja honom av att vara beroende av snuttningen för att somna om...

Förstår dig, känner med dig. Vi började också med smakisar vid 4mån. (eller lite innan som du) 

• FrökenW
    tundra skrev 2012-11-17 19:32:42 följande:
    Du är helt enkelt en av oss mammor som går genom eld och vatten för våra små. Kom ihåg: Du får känna dig trött och grinig! Och du får tycka att det är jääävligt orättvist (för det är det verkligen!). Jobba på en lösning en dag i taget. När jag var mitt i allt det där jobbiga så satte jag upp en deadline. Typ om jag överlever 2 veckor fram till det datumet så gör jag x eller köper en x. T.ex klippa och färga håret, åka hem till mina föräldrar, eller ngt annat roligt. Den goda nyheten är ju att du har klarat hela 3,5 mån! Det jobbigaste är ju oftast gjort då. Magknip borta och livet blir gärna lite lättare fram mot 5-6 mån. Du klarar det! Du är stenhård som har tagit dig så här långt! Pepp!

Svar på tråden Tips och råd? 4 månaders kille