• Coruscant

Åker ni på semestrar utan barnen?

Finns inte en chans i världen att jag skulle vilja åka på semester med maken utan barn. En kväll ute med bio / middag etc. räcker för oss nån gång i halvåret. För oss är kärleken ännu starkare mellan oss när vi blivit en barnfamilj - det var ju det vi ville. Inte fortsätta singellivet. Ligger vi på en strand och solar vill vi ha sonen med och se honom leka i sanden! Däremot ser vi till att ge varandra ensamtid med vårt barn och då vi passar på att gå ut med egna kompisar - det tycker vi är viktigt, att verkligen hinna träffa kompisar med och UTAN barn.

• Coruscant

Ojda Anonym 10:42, ursäkta mitt ordval - trodde det gick att förstå ändå. Singellivet betyder för mig även "uppvaktning", att dejta och vara romantisk och ha tid och utrymme för intimitet. Utan barn. Men visst, kalla det för nåt annat da

• Coruscant

Anonym 11:28 - söker man problem hittar man! Du läste nig inte allt jag skrev, men framförallt förstod du inte.

• Coruscant

Oj, är det för barnens skull föräldrar ska åka iväg på semester?? Visste jag faktiskt inte! Tycker det räcker med att sonen går max 30h/v på förskola för att få "egentid" ifrån föräldrarna! Samt att mormor är barnvakt nån kväll i halvåret då vi går på fest / bio / krogen. Men det är väl fel att vilja ta med barnen på semester, kanske rent av barnmisshandel med en vecka i Turkiet med sol och bad...

Svar på tråden Åker ni på semestrar utan barnen?