Project Runway Sverige
Kunde inte hitta någon tråd om Project Runway Sverige, det kan väl inte bara vara jag som tittar?
Vad tycker ni om det, deltagarna och juryn? Jag håller ofta inte alls med juryn när de väljer sämst och bäst kreation.
Kunde inte hitta någon tråd om Project Runway Sverige, det kan väl inte bara vara jag som tittar?
Vad tycker ni om det, deltagarna och juryn? Jag håller ofta inte alls med juryn när de väljer sämst och bäst kreation.
Jag har tänkt på det också, att jag väldigt ofta inte håller med juryn.
På amerikanska Project Runway brukar jag gissa rätt på vilka som blir topp 3 och vilka som hamnar i botten. Och oftast tycker jag ungefär som juryn. Men i det svenska programmet har jag ingen aning!
Fattar inte hur dom kan behålla Björn vecka efter vecka. Han kan inte sy och han har ingen kunskap om olika tyger och vad som passar till byxor, ytterplagg osv.
Och den där svenska Tim Gunn! (Vet inte vad han heter) AAAAARGHHH vilken jobbig människa att se på!
Han känns ju inte direkt som rätt man för det jobbet heller.
Nästa gång programmet sänds, håll koll på hans händer när han pratar. Vi kör en parodi på honom här hemma i tv-soffan så fort han är i bild.
Nej usch det är tyvärr stor skillnad på kvalitét om man jämför originalet och det svenska programmet. Nån som tror på en andra säsong? Inte jag iallafall!
Heej
Vad är fel på Rohdi? Han verkar ju empatisk.
Sofi Fahrman är så sjukt kass som programledare och känns falsk och tillgjord.
Kunde man inte komma på någon annan?
Han har snälla ögon.
Dock verkar han ägnat sig mest åt herrmode?
Jag tycker det är väldigt krystat när de pratar, riktigt dåligt gjort, som om de läser rakt av från manus. Och vad är grejen med "Som ni vet kan modebranschen vara skoningslös. Ena dagen är du en succé och nästa oviktig". Stör mig på de varje gång hon säger de.
I amerikanska säsong 1 åkte ju en tjej ut i finalen som typ vunnit flera deltävlingar, precis som Naim. Ändå vann Jay pga sin kollektion. Kan bli samma nu, Naim förhandstippas men så vinner typ Acky ändock.
Stör mig fortfarande på att han Robert g (?) åkte ut istället för Björn. Bara för att han skräddade i linne?!
Björn borde åkt för länge sen.
Programmet är en ren kopia av det amerikanska ända ut i fingerspetsarna men ändå kan jag inte låta bli att titta.
Jag tycker programledarna gör ett helt okej, Sofi är bättre än väntat. Men jag skulle önska att designerna tog ut svängarna ännu mer och använde mer färg faktiskt. Allt är så murrigt och mörkt nästan hela tiden. Särskilt i programmet när de designad åt barn, jag tänkte herregud har de noll koll på barnmode!
Hoppas på naim och Charlotte i final men egentligen har jag ingen favorit (förutom Robert g)
jag gillar programmet men vad fan är det för pappersdockor till jury? och varför i himmelens namn har man med Sofie Fahrman?
Är det nån som har trist smak så är det faktiskt hon... (förlåt alla anhängare men hon suger verkligen.. )
deltagarna är duktiga och jag håller alla tummar o tår jag har för Naim!
Dock sakanar jag verkligen den amerikanska glamouren.. var är alla paljetter, fjädrar och "det" nånstans? Klänningen dom sydde till Sofie var ju för sjutton rena begravningsoutfiten - allihopa. Inte nån vågade ta ut svängarna med lite spets och paljetter. Den vackra klänningen hon hade på sig när utmaningen kom borde väl ha hjälpt lite på traven? men icke....
svenskarna är så typiskt lagom...
Jag är mest förvånad över hur låg standard det varit på deltagarna. Charlotte är den enda som rakt igenom visat bra sömnad och kontruktionskunskaper. Hon har dock svajat lite modemessigt men gjort några av de klart bästa ändå.
Jag håller med om att rohdi är för stel och man får intrycket av att han bara är där just när de filmar. Ingen personlig relation till deltagarna alls.
Sofi fahrman får jag typ hudutslag av.
Kommer nån ihåg den gula klänningen som Charlotte hade en gång vid en catwalk? DEN gillade jag
men så älskar jag ju färg också.
så vad tycker ni om finalprogrammet?
rätt person som vann?
Ja, hans var så annorlunda mot de andras.
Jag gillade faktiskt inte hans kollektion men så är jag inte designer heller. Tyckte bättre om både Sebastians och Charlottes. Sebastians kläder var sååå vackra, Charlottes var mer vardags-chic. Men det var ju väntat vem som skulle vinna. Rätt så ospännande faktiskt.