• maliniaia

Nu är jag sååå *ävla trött!!!!

Jag tror att jag blir TOKIG!!
    Jag tror att jag har PCO el PCOS men är inte hundra.
    Gick till en gyn. som sa att -"du har förmodligen PCO/PCOS, gå hem och googla de så får du veta vad det är"
    Och det gjorde jag, för mej va de som om han sagt-" gå hem ocgh googla att du inte kan få barn, eller gå hem o googla att du har en dödlig sjukdom."
    Jag har i mitt förra förhållande försökt bli gravid utan att lyckas.
    Är mycket överviktig  och har oregelbunden mens, den kommer hur som helst.
    Nu har jag inte haft en relation på länge innan jag träffade min nuvarande sambo.
    Vi vill ha barn och vi har inte haft skyddad sex på ca 4 mån.
    Mitt problem är nu att jag ska genomgå en gastric bypass operation, eller rättare sagt en Duodenal switch och det kan jag naturligtvis inte göra OM jag skulle bli gravid.
    Så jag skulle ju behöva äta p-piller tills opn är klar och en tid efter så kroppen återhämtar sig.
    Men kommer det påvärka mina chanser att bli gravid?
    En stor andledning till att jag gör denna operation är för att kuna bli gravid, att min viktnedgång ska göra att jag får igåbng normal ägglossning och mens.
     Jag ska besöka kvinnokliniken nu den 26e, och skulle behöva råd om vad exakt jag ska fråga dom om.
    Kan man redan nu börja en utredning för att utesluta andra saker som kan göra att jag inte blivit gravid tidigare?
    kan man planera att börja med någon kur, typ prego time efter op?

Jag är så trött och less på att lägga ner tid och pengar på att springa och köpa gravtester som endå alltid bara visar negativt, NU vill jag kunna bli gravid!
    Viktnedgången är viktig oavsett om jag redan nu kunde bli gravid, för jag vill kunna leka med mina barn utan att bli andfådd och utmattat efter 5 min.
    Och naturligtvis så vill jag vara en frisk mamma på alla sätt!

Och dessutom är jag orolig för att det kommer att ta flera år innan dom kan hjälpa mej att bli gravid efter opertionen, jag har redan väntat så länge :(

Nu är det min tur!!!

Goda råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-15 16:59
    Gjorde just ett gravtest, som natuuurligtvis va negativt.
    Och de gjorde nästan mer ont att se min killes tröstande blcik på mej och så säger han" men vi får en bebis sen ska du se gumman" :´(
Svar på tråden Nu är jag sååå *ävla trött!!!!