Någon mer med PCOS?
Jag blev diagnosed med PCOS för 5 år sedan när jag var 23. Det började med att jag blödde HELA tiden. Ibland med bara en veckas mellanrum. Det var fruktansvärt jobbigt eftersom jag var konstant trött. Gick till doktorn som gav mig p-piller för att få bukt på mina blödningar och det funkade. I samma veva efter två - tre ultraljud och blodprover visade det sig att jag har PCOS. 2 år efter det bestämde jag och min pojkvän att sluta- med attityden händer det så händer det. och min blödningar kom med ca 32 dagars mellanrum.
Jag var hos doktorn i februari förra året och fick prova Pergotime en månad för att se om det funkade för mig att få igång ägglossningen, och visst jag fick ägglossning (en bra sådan) men ingen bebis. Nu har vi inte varit tillbaka sen dess, men nu i december plussade jag faktiskt den 26, men tyvärr fick vi missfall den 1 januari. Världens sämsta start på det nya året. Men jag blev gravid på egen våg!
Efter jag plussade i december tror jag nu att jag kan känna igen om jag har ägglossning nu (jag skrev ner allt dag för dag när jag började känna mig annorlunda mot andra månader)
NU ska jag satsa på att gå ner i vikt och se om symptomen blir bättre. Har också fått en remiss till ultraljud där dem spolar upp vätska för att se om det rinner igenom och ut ordentligt. Är det någon som gjort den? Det låter ju inte särskilt trevligt....
Men Misspiggy91 - ge inte upp i förväg. Som sagt det finns ju medicin man kan få från gyn samt IVF som jag har hört många lyckade historier från folk med PCOS. Jag vet att det känns hopplöst och orättvist, men försök att inte stressa. Det är ju bättre nu när du vet än att gå med ovissheten och undra vad det är för fel. Jag finns här om du vill bolla tankar...
Kram