• JohansEmma

Vi som har BF våren 2013 i stockholm!

Hejsan!
    Jag heter Emma,är 26 år och väntar första barnet med min älskling,som beräknas födas den 22 april 2013.
    Eftersom jag är inflyttad till Upplands väsby,skulle det vara roligt att starta en "blivande mammagrupp" som kan följas åt igenom graviditeten samt eventuellt träffas live och fika med våra magar i vädret =)

• Svar på tråden Vi som har BF våren 2013 i stockholm!
  • FruKajjan
    JohansEmma skrev 2012-11-14 16:06:56 följande:
    Hejsan!
    Jag heter Emma,är 26 år och väntar första barnet med min älskling,som beräknas födas den 22 april 2013.
    Eftersom jag är inflyttad till Upplands väsby,skulle det vara roligt att starta en "blivande mammagrupp" som kan följas åt igenom graviditeten samt eventuellt träffas live och fika med våra magar i vädret =)

Hej!
    Jag heter Linda och är gravid med nr 2, som är beräknad till 26:e Januari. Är 27år och bott i Upplands Väsby i snart två år och vill gärna följas åt med graviditeter och bebisar :)
  • JohansEmma

Hejsan!
    vad roligt att ni svarar!
    hoppas vi kan följas åt,kanske ses på gravid/babyfika?

• Körsbär
    JohansEmma skrev 2012-11-19 11:11:44 följande:
    Hejsan!
    vad roligt att ni svarar!
    hoppas vi kan följas åt,kanske ses på gravid/babyfika?

Det skulle vara trevligt. Har ingen i min vänskapskrets som är gravid tyvärr, så det skulle vara skönt att prata av sig lite :)
  • JohansEmma
    Körsbär skrev 2012-11-19 11:50:45 följande:
    Det skulle vara trevligt. Har ingen i min vänskapskrets som är gravid tyvärr, så det skulle vara skönt att prata av sig lite :)

men då är det ju verkligen bra om vi ses och snackar bebis,graviditet och allt annat som har med våra kommande liv att göra. jag har nämligen inte heller någon i min bekantskapskrets som har bebis på gång,så känner även jag mig lite ensam..
    men så spännande med en liten knodd på G!

• FruKajjan
    JohansEmma skrev 2012-11-19 21:06:45 följande:

men då är det ju verkligen bra om vi ses och snackar bebis,graviditet och allt annat som har med våra kommande liv att göra. jag har nämligen inte heller någon i min bekantskapskrets som har bebis på gång,så känner även jag mig lite ensam..
    men så spännande med en liten knodd på G!

Hej igen!

Förstår precis era känslor om ensamhet och ingen att prata med. Var i samma läge när jag väntade barn nr 1. Nu med barn nr två så är jag lite mer insatt i hur allt kommer bli, men har ingen att dela tankar med då ingen av mina vänner är gravida nu.

Hur mår ni? har det varit bekymmersfri graviditet såhär långt?
    För mig är inte graviditeten någon dans på rosor. Har foglossning och kraftiga förvärkar/sammandragningar så jag är sjukskriven och varit det sedan v 16. Men kan lova att bebisen är värd all smärta när den väl kommer :) 

• JohansEmma
    FruKajjan skrev 2012-11-22 10:17:47 följande:

Hej igen!

Förstår precis era känslor om ensamhet och ingen att prata med. Var i samma läge när jag väntade barn nr 1. Nu med barn nr två så är jag lite mer insatt i hur allt kommer bli, men har ingen att dela tankar med då ingen av mina vänner är gravida nu.

Hur mår ni? har det varit bekymmersfri graviditet såhär långt?
    För mig är inte graviditeten någon dans på rosor. Har foglossning och kraftiga förvärkar/sammandragningar så jag är sjukskriven och varit det sedan v 16. Men kan lova att bebisen är värd all smärta när den väl kommer :) 

jag har inte heller mått något vidare, men jag har ju heller inte gått lika långt som du..

har mått bättre de senaste 2 veckorna ungefär,vilket är superskönt!
    men bekymmersfritt har det inte varit,då jag tidigare fått 3 mf..så oron är hemsk ibland.. men nu har vi gått så mkt längre än förut,och vi har sett på RUL att vi väntar en frisk liten flicka!! underbart!

men snart är det dags för dig att föda,hur känns det?     
  • Jegos

Hoppar in här jag med!
    26 år, första barnet kommer i maj... Bor i Nacka. Från Göteborg från början och träffar gärna lite nya vänner... Ha en fin kväll tjejer!

• FruKajjan
    JohansEmma skrev 2012-11-30 14:06:04 följande:
    jag har inte heller mått något vidare, men jag har ju heller inte gått lika långt som du..

har mått bättre de senaste 2 veckorna ungefär,vilket är superskönt!
    men bekymmersfritt har det inte varit,då jag tidigare fått 3 mf..så oron är hemsk ibland.. men nu har vi gått så mkt längre än förut,och vi har sett på RUL att vi väntar en frisk liten flicka!! underbart!

men snart är det dags för dig att föda,hur känns det?     

Skönt att du mår bättre nu i alla fall! Förstår precis oron för mf, hade ett i v16 innan jag fick min son Neo. Oron för nytt mf försvann inte förrän jag höll lille Neo i famnen. Men håller tummarna att allt går väl för er denna gång!

För mig är det idag 54 dagar dagar kvar till bf så nedräkningen har börjat :) Var på förlossningssamtal på BB Stockholm i fredags och fick ett ks planerat till 21/1, dvs. bf-5. Så om inte förlossningen startar innan dess så hämtar de ut vår lille kille då.

Var ska ni andra föda? Jag kan starkt rekommendera BB Stockholm!   
  • Jegos

Jag som relativt ny i Sthlm vet inte alla ställen men SÖS har hittills stöttat oss bra och ligger för mig nära hem...
    Men kan ha gjort "fel" val, svårt för mig att veta... :)

Själv är jag i V 16 och känner mig inte alls gravid. Pigg, inte ont och åksjukan är borta efter att nästan ha varit sängliggande konstant. Nästan så man blir lite orolig:)

Svar på tråden Vi som har BF våren 2013 i stockholm!