Graviditetspenning
Är det någon som vet hur tidigt man kan skicka in papper för att kunna få graviditetspenning?
Fick för mig att man inte kunde skicka in före v.25 men nu hittar jag ingen info alls om det, någon som vet?
Är det någon som vet hur tidigt man kan skicka in papper för att kunna få graviditetspenning?
Fick för mig att man inte kunde skicka in före v.25 men nu hittar jag ingen info alls om det, någon som vet?
Har du fått moderskaps intyget utav din barnmorska?
Det sista jag hörde var att man får söka det tidigast två månader innan BF, men jag vet inte riktigt :/
Jag har fått mitt moderskapsintyg hemskickat för min bm sa att det kan vara en väldigt utdragen handläggning i vissa fall så hon tyckte att jag skulle söka direkt efter ultraljudet..Fick moderskapsintyget idag och har tänkt skicka med det och ansökan om gravpenning redan denna veckan.. :)
Sen ska jag tillägga att det gäller ifrån vecka 32.. Man kan inte få ersättning tidigare med gravpenning.
Man kan få tidigare men då i fall som risk i yrket tex. För mig var det ett jäkla krångel så sök så tidigt som möjligt. Kan vara bra med lite marginal med om man får avslag och måste bestrida beslutet.