• Anonym (Hilfe)

Två utkvällar, 1000:-. Hur gör ni??

Ja, jag ska gå ut i helgen. Problemet är att jag MÅSTE ut två kvällar på raken (okej inte måste, men jag har lovat en vän som flyger hit över helgen och aldrig varit i stan förut). Jag får pengar i nästa vecka och har kylen och frysen proppad med mat.
    Men, hur gör ni när ni snålar på utekvällen? Vad dricker ni? Ta ni med er kontokortet? Hur mycket gör ni av med i snitt på en kväll?
    Blev nyfiken då jag själv alltid lyckas göra av med sjuka summor och nu bara har 1000:- totalt till två kvällar :)

• Svar på tråden Två utkvällar, 1000:-. Hur gör ni??
  • La Lola

Dricker nån cider på krogen o åker nattbussen hem typ.
    Jag går inte ut för att hinka i mig alkohol, jag går ut för att dansa.

(går jag ut o käkar innan går det lite mera pengar)

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Studentpappa

Se till att bli rejält på arslet innan du går ut sedan tar du med dig 500:- och lämnar resten hemma?

De ggr jag ej svarar mina citerade inlägg beror på att jag ej orkar leta igenom långa trådar efter citerade inlägg.
  • puss

Men du måste låna av nån. Det räcker ju inte,

• Anonym

var på lyset när ni går ut och smuggla in en fickplunta i handväskan Drömmer
    ingen taxi hem!!

• Anonym (Hilfe)
    puss skrev 2012-11-14 20:34:48 följande:
    Men du måste låna av nån. Det räcker ju inte,
    JA :D jag tar ett smslån ;) Näfan, jag får hoppas på att goda vänner lättar på sina plånböcker lite.. och hålla en god lagom fylla! (hur nu i hela fan det ska gå till).

Bra tips studentpappa!!! Ska försöka komma ihåg det, men risken att kortet åker med efter några öl på fredag är ju ganska stor :P
  • Anonym (Hilfe)
    Anonym skrev 2012-11-14 20:39:02 följande:
    var på lyset när ni går ut och smuggla in en fickplunta i handväskan Drömmer
    ingen taxi hem!!
    smaaaart ;D plunta har jag faktiskt inte använt på krogen sen jag var 18.. men om nöden kallar så!
  • Coruscant

Drick lite vin hemma till hemlagad mat, åk kommunalt. Drick en drink eller nån billig öl (stor stark). Dansa, umgås och ha trevligt utan att bli full(ast)

• Vinterankan

Köp inga drinkar ute. När jag pluggade och hade dåligt med pengar så brukade jag köpa Max två öl ute och satsa på förfesten istället. Och sedan kan man ta vatten så får man ändå något i handen och mår dessutom bättre dagen efter.

• sextiotalist

Jag tillhör de sparsamma när jag är ute, knappt de som krogarna jublar över precisFlört.

Jag brukar köpa ett eller två glas vin, ta en billig och enkel rätt. Som några skrev, så har jag ofta ätit hemma, så jag inte är hungrig helt enkelt.

När jag träffar vänner på det sättet, så är det för att träffa dom, och inte för att avnjuta en fin middag på en restaurant.   

• bängolle

Spendera 50kr första kvällen, 50kr andra kvällen. Skänk 900kr till Frälsningsarmén.

Svar på tråden Två utkvällar, 1000:-. Hur gör ni??