Snälla ni, råd sökes!
Känner igen detta, ohh så hade jag med första sonen. Han ville amning varannan timme och jag hade inte fått sova från det att han föddes upp tills han var ca 1,5år. Jag berättade alltid för bvc men inget hände. Gav aldrig ersättning för folk tyckte att jag bara skulle fortsätta amma. Det var rena katastrofen, dagarna gick utan sömn och av någon konstig anledning mådde psyket bra. Sen när jag blev gravid med andra barnet, var jag så orolig att jag inte visste om jag ville behålla barnet. Jag var sååå orolig, tänkte nää det här kommer inte gå. Sömn är en viktig del av att kunna ta hand om en bebis. Mannen jobbade dagtid och sa alltid att han inte kunde ta barnet, han har inte hjälpt alls med o ta hand om honom. När jag fick andra barnet var jag fortfarande så orolig att jag inte visste vad jag skulle göra, tårarna bara rann för jag hade det skit tufft med första barnet och jag hade inte ens sovit 1 timme på ca 1,5års tid, jag lovar att jag var alldeles svart under ögonen och visste inte om det skulle bli bättre eller sämre med andra barnet. Så fick jag andra barnet och han var hur lugn som helst, grät nästan aldrig, bara när han var hungrig och sov sååå bra. Han är så lugn och fin min gosse, den första har kvar sitt temperament och är så envis precis som han alltid varit. Den lilla sonen brukar sitta och titta på honom, typ vad är det som händer med brorsan hahaha. ÄN idag är jag så orolig att det ska vända, att han ska bli som sin storebror och sömn är jätte viktigt, nu när han sovit dåligt vissa nätter så har jag varit såå orolig. det du kan göra är att du varvar ner på amningen, ger ersättning innan han går och lägger sig och ger ersättning några ggr om dagen. då kommer mjölkproduktionen varva ner eftersom du ammar såpass ofta nu så har du säkert mängder av mjölk, fortsätt med det så blir det bra hoppas jag.