Varför skrev 2012-11-15 10:47:08 följande:
Det är min fråga, är det någon som har konverterat till islam?
I så fall, hur gick det till?
Anledning till att ni gjorde det?
Det är nämligen så att jag är gift med en muslim och har nu bara senaste veckan funderat lite kring att eventuellt i framtiden konvertera. Det här är ingenting som min man tycker, utan han säger att så länge man älskar varandra så spelar det ingen roll om man har olika religioner. Men om vi får barn så kommer dom att växa upp som muslimer och det skulle kanske kännas konstigt att mina barn är muslimer medan jag är kristen.
Jag hoppas att ni förstår vad jag menar och jag behöver inte höra kommentarer som är nedvärderande mot de olika religionerna.
Så kristendomen räknas inte enligt barnens far?
Om nu inte religionen "spelar någon roll" så borde det ju inte spela någon roll för pappan heller att
barnen växer upp parallellt med det kristna och lär sig om det kristna med så kan de välja själva som myndiga hur de vill göra.
(Ja jag vet att det står något i stil med i Koranen om att "alla är muslimer".)
Har sett dokumentär (för många många år sedan) om en par (från USA), mannen är utövad kristen kvinna är utövande judinna. Enligt den judiska tron är barnen "judar", då "arvet går genom mamman". Inte konstigt alls egentligen om man tänker till då kvinna är den som bär barnet och man kan veta att hon är biologiskt anknuten till barnet.
Dock så var det paret helt överens om att barnet skulle växa upp med bägge religionerna sida vid sida och lära sig om både det kristna och judiska. Sedan när barnen är myndiga så skulle dessa själv få välja vilken religion de ville. Det enda detta paret fasade sig för var att barnen skulle bli ateist.
(Som de flesta vet som är påläst så skär de om pojkar i USA oavsett religionstillhörighet. )