Cicci02 skrev 2014-01-13 15:37:56 följande:
Hejsan! Jag tog min navel piercing för ungefär en vecka sedan och den är lite röd och pytte pytte lite svullen. När jag puttar upp staven så finns det lite gult/Vitt tunt gojs runt staven, inte mycket alls, men lite. Är min navel bara lite irriterad eller är jag påväg att få en infektion? Kan man använda Desivon? Tacksam för svar!
Gjorde du den på en piercingstudio? I så fall borde de ha skickat med rengöringsmedel. Den håller på att läka, så svullnad och sårvätska är helt normalt. Om du är orolig gå till en piercare och låt hen titta på den. Och pilla inte med staven förutom när du rengör.
Är det alkohol eller annat starkt i Desivon? I så fall ska det inte användas. Gå till en piercingstudio och köp rengöringsmedel där, om du inte kör med koksaltslösning.
Melissa02 skrev 2013-11-03 00:07:53 följande:
Hej, det är så för 2 år sedan stöttes min navel piercing bort för att jag tog bort den efter 5 månader bytte smycken då använde jag en tung smycke så den åkte bort. För 3 dagar sedan tog Jag om min navel piercing, jag tvättat den med koksaltslösing varje morgon och kväll! Men ändå så har jag ont i den, det kommer inte ut någon vätska alls men det blödde lite en gång då jag skulle rengöra den. Det gör ont när jag böjer mig också! Vad ska jag göra?? Är det infektion eller?
Jag hade ont när jag böjde mig i två, tre veckor när jag tig min navelpiercing. Fortsätt göra rent och pilla inte! Om det blir väldigt rött och svullet eller liknande, gå tillbaka till piercingstudion som gjorde den. (Jag hoppas att du gjorde den på en piercingstudio.)