TheKimsis skrev 2012-11-16 04:04:16 följande:
Hejsan, jag och min fru väntar barn, och jag är i 6:e månaden! Jättekul, och jag är så lycklig... Men det är en sak som jag går runt och tänker på väldigt mycket, och det är om barnet kommer bli mobbat för det i skolan?
Är det någon som vet det? För jag känner ett annat par som också är regnbågsföräldrar och dom säger att det inte är något problem, men är det det?
Kommer barnet bli ledset, mobbat, aggressiv, liknande? Är så rädd om min lilla baby, vill inte att hon ska bli utsatt för något bara pågrund av oss. :(
Någon som vet något?
Nu har ju inte jag några barn men har vänner som har det.. Tror ingen av de som jag känner som har barn har barn som blir mobbade iaf inte för att de har samkönade föräldrar.
Tror att det är viktigt att som förälder kontakta dagis och skola be personalen att dels få prata med dem och dels lära känna de andra föräldrarna i barngruppen/ klassen. Man förklarar och visar att man som homosexuell inte är annorlunda och då är just det samkönade inget att bli mobbad för. Barn vet ju inte om de inte hör det från någon att en familj måste bestå av en mamma och en pappa.