• Mamma911

Amning & Bröllop

Hej!
    Jag har ett problem. Det är så att jag nyligen fött barn & min svägerska & hennes sambo ska gifta sig i mars, då är min son 4 1/2 år. Dom vill inte ha några barn alls på sitt bröllop, har till viss del respekt för det (alltså barn som inte ammar längre). Vi har två töser som är 5 år & snart 3 år, så dom har inga problem att vara hos morfar & hans fru, men hur gör jag med min son?
    Jag är inte alls intresserad av att lämna bort honom så tidigt när han behöver mamma som mest. Jag ammar honom fullt ut & tycker det är väldigt känslomässigt att lämna honom så tidigt.
    Sedan är jag & min pappa & hans fru inte bästa polarna för tillfälligt. Och skulle det uppstå problem med min son så skulle min pappa aldrig ringa efter mig & det gör mig oxå orolig för då vet jag inte om han mår jätte bra när han är hos dom under den tiden jag är på bröllopet.

Allt känns väldigt olustigt just nu & jag köper det att äldre barn inte behöver komma på bröllopet, men HALLÅ dom barn som ammar då? Hon har inga egna barn så hon förstår inte riktigt känslan att lämna bort sitt barn så tidigt, dessutom vet hon hur jag känner angående mina barn......

Hjälp mig...............snälla.............

• Svar på tråden Amning & Bröllop
  • Dixie

prata med svägerskan, ammande barn brukar ju alltid vara välkomna även om det är barnfritt! 

var är bröllopet? för är det i er hemstad så kan ni kanske göra en kompromis, om du har någon kompis som kan ta en promenad med vagnen och du kan få äta i lugn och ro. Jag var på bröllop när min dotter var 4 veckor, och det gick bra - men varje gång det hölls tal så vaknade dottern till och jag fick ju gå ut ur rummet, så jag missade alla tal.......  

• Bina86

Jag har haft med min då 3 månader bebis på ett barnfritt bröllop och det var OK med brudparet som visserligen själva hade barn så de hade full förståelse. Det är ju tråkigt att du ska missa bröllopet men jag hade gjort som du och struntat i att komma om inte de accepterar att du tar med din son. Jag tycker att det är en smula sjukt att hon inte ska kunna förstå att du inte kan lämna bort din lilla bebis även om hon inte har egna barn. Lycka till!

• NinaP

Min son var drygt 4 mån när min svåger ovh svägerska gifte sig. Jag sa innan att om han fick följa så kom jag med. Vi bor inte i samma städer så att lämna bort honom ett par timmar var inte möjligt och jag ville inte ha honom borta över natten...

Det var mer än ok, och jag placerades så att jag kunde springa ifrån middagen utan prob å så om det hade behövts.Hade det inte varit ok med dem hade jag stannat hemma, trist men mina barn går först. :)   

• FrökenW

Helt ärligt, det där är ditt barn, som du bestämmer över. 
    Givetvis ska du ta med bebisen. 

• Dixie
    FrökenW skrev 2012-11-20 19:55:40 följande:
    Helt ärligt, det där är ditt barn, som du bestämmer över.  Givetvis ska du ta med bebisen. 

Va........ Klart man inte bestämmer över någon annans bröllopsfest?? Så bara för att det är mitt barn får jag ta med det överallt? Får jag då ta med min hund till jobb, min man på tjejmiddagen eller min 5 åring på en nattklubb??
  • FrökenW
    Dixie skrev 2012-11-20 21:47:38 följande:
    Va........ Klart man inte bestämmer över någon annans bröllopsfest?? Så bara för att det är mitt barn får jag ta med det överallt? Får jag då ta med min hund till jobb, min man på tjejmiddagen eller min 5 åring på en nattklubb??

Jag tycker det är liiiite skillnad på det du nämner och ett litet spädbarn som är ev beroende av dig för att få mat. Och ja, skulle jag vara i den sitsen skulle jag inte kommit om min bebis inte var välkommen. ( min bebis vägrade flaska, amma var det enda som gällde. Då har man inget val)
  • stingrocka

JAG tycker det är självklart att en liten bebis ska med, ammande eller inte!!

Om de inte vill att du ska komma gör inte det då! 

• Dixie
    FrökenW skrev 2012-11-21 08:26:24 följande:

Jag tycker det är liiiite skillnad på det du nämner och ett litet spädbarn som är ev beroende av dig för att få mat. Och ja, skulle jag vara i den sitsen skulle jag inte kommit om min bebis inte var välkommen. ( min bebis vägrade flaska, amma var det enda som gällde. Då har man inget val)
    Ja, det är klart det är skillnad - men ditt argument att det är DITT barn och då bestämmer du funkar ju inte....... är barn inte välkomna så får du stanna hemma.................
    Sen brukar ju späddbarn vara välkomna - om man frågar innan!
  • FrökenW

B

Dixie skrev 2012-11-21 09:02:42 följande:
    Ja, det är klart det är skillnad - men ditt argument att det är DITT barn och då bestämmer du funkar ju inte....... är barn inte välkomna så får du stanna hemma................. Sen brukar ju späddbarn vara välkomna - om man frågar innan!

Bröllopsfesten har jag aldrig skrivit att jag bestämmer över, men över mitt barns hälsa. Vad jag vill komma fram till bla är att ingen bröllopsfest i världen är värd att sitta o grubbla över sitt bortlämnade barn, om det inte känns bra i magen att lämna det.
  • Mamma911

Tack än en gång för alla era råd. Jag har snackat med svägerskan & som jag kände på mig så vill dom absolut inte ha med några barn alls, ammande eller inte.
    Jag har sagt att det då blir ett problem., men visst jag ska försöka lösa det, men det känns inte bra alls i magen Min svärfar säger att jag kan ju försöka fixa det, men HALLÅ han vet ju inget om känslan att lämna bort sitt barn när det ammar.

Anledningen till att ingen får ta med sina barn är för att dom inte ska vara i fokus, för det är hennes dag.
    Visst .....men snälla så egoistisk får man inte vara eller? Det märks verkligen att dom inte har barn. Svägerskan har en kompis som ska föda i den månaden som bröllopet är & hon ska tydligen lämna sitt nyfödda barn för detta bröllopet, HELT SERIÖST vissa borde inte ha barn.

Ja det får ju bli deras problem tråkigt nog.

Dessutom så är inte jag & min far så goda vänner just nu, så det känns inte speciellt intressant att ringa honom & hans fru om hjälp. Men kanske hinner det lösa sig till bröllopet.

Kanske är inte detta ett så stort problem, men för mig gör detta väldigt ont i mitt hjärta just nu & situationen kommer inte bli bättre, för jag känner inte alls för att lämna honom & vem ska jag lämna honom till?

Kram på er

Svar på tråden Amning & Bröllop