• mamma smurfen

Köpa vitvaror..men villka märkenär BRA??

Står inför ett mindre ombygge av badrum, och ska i samband med det även investera i nya vitvaror till köket.

Kyl, frys, spis, ugn och fläkt ska bytas ut...

vart runt och surfat en MASSA på olika sidor, vår "budget" till köket är ca 32tkr.

Men vilka märken bör man "akta" sig för och villka är BRA?

Funderingarna går kring Siemens Ugn och häll, Electrolux kyl, frys.

Fläkten har jag ingen aning om... hur vet man vad man ska kolla på där?

Please... ge mig lite input om olika märken!

• Svar på tråden Köpa vitvaror..men villka märkenär BRA??
  • KaSaM

Vi valde Siemens rätt över på allt i vårt kök när vi byggde huset, dock Thermex på fläkten och vi är supernöjda.

• Björn

Miele är bäst. Vi köper endast deras produkter. Dyrt men bäst.

• mamma smurfen

Ja alla ni som rekomenderat Miele, det ÄR bra grejor, men man betalar också mycket för själva namnet, och deras något "billigare" allternativ har inte de funktioner jag vill ha, tyvär.

Vi har nu iaf inhandlat kyl och frys, märke Samsung, modell RR82FDRS på kyl och frys modell: RZ80FDRS.

Fick dem för 15500, ett bra pris!

• mamma smurfen

Ang Elektrolux så verkar det vara många som klagat på missljud från kyl/frys, vet dock inte hur kvalitén är på deras ugnar och hällar.. funkar de bra?

Du som hade det, vilken modell har du på häll och ugn? Är du helnöjd, eller är det någon detalj du "stör" dig på?

• mamma smurfen
    Alexi skrev 2012-11-20 12:28:15 följande:
    Miele är bäst. Vi har dem påbåde diskmaskin och tvätt och tork. Electrolux på kyl och frys, helt ok.
    Ser nu att du hade de elektrolux på ky/frys... inte ugn/häll...
  • Alexi
    mamma smurfen skrev 2012-11-22 20:16:42 följande:

Ang Elektrolux så verkar det vara många som klagat på missljud från kyl/frys, vet dock inte hur kvalitén är på deras ugnar och hällar.. funkar de bra?

Du som hade det, vilken modell har du på häll och ugn? Är du helnöjd, eller är det någon detalj du "stör" dig på?

Vi har faktiskt Electrolux på spisen också, den är vi jättenöjda med. Vi har inte häll och ugn utan en hel spis så att säga. Vi har induktionshäll, det bästa vi köpt någonsin, helt fantastiskt!
Svar på tråden Köpa vitvaror..men villka märkenär BRA??