• babydjungeln

självlysande napp?

Senast upptäckt är en självlysande napp från Avent – en natt napp. Det är “handtaget” på nappen som ljuset i mörkat  så nu är det slut med att leta efter nappen på natten

Vad tycker ni?

Läs mer här 

• Svar på tråden självlysande napp?
  • Pissenisse

Ifall den slutar lysa när lillen har den i munnen så visst.. Annars hade han inte kunnat låta bli att börja leka med den.

• babydjungeln
    Pissenisse skrev 2012-11-16 22:27:59 följande:
    Ifall den slutar lysa när lillen har den i munnen så visst.. Annars hade han inte kunnat låta bli att börja leka med den.
    Så långt hade jag inte tänk... det tror jag faktisk inte den gör och ja så kännas den ju lite dum....
  • Baralillajag

Hade en sådan till sonen när han va liten men det var 5 år sedan och dom lyser inte starkt och bara ett tag efter att du släckt lampan.
    Om man vill skaffa det för att lättare hitta nappen på natten så nej lika svårt att hitta den som en vanlig.

Men som sagt 5 år sedan kanske är dom bättre nu.

• javiera

Ja köpte en självlysande napp på ett apotek i Chile, men det var av märket avant och finns på våra apotek med ;)

• Nina1310

MAAM har en självlysande napp som vi precis har börjat använda på natten, och den är suverän. Tidigare fick vi febrilt leta efter nappen i hela sängen med en bebis som blev mer och mer hysterisk, men nu ser man var nappen ligger nästan direkt :) Den lyser inte som en lampa direkt ;), utan väldigt svagt, så den verkar inte störa vår lillkille alls.

• LilaRos

Fick sådana i en gravidbox och de är inte alls bra. Lyser inte alls långe och sonen tog inte den sortens napp. Skölden var helt rak och inte lätt böjd som på alla andra nappar vi haft/har..

• cloudberry79

Mam night har jag sett, men jag är lite oroad över vilka kemikalier den innehåller för att lysa sådär. Har mailat och frågat men inte fått svar än.

(M)amma till V -07 och E -12
  • sannaaa

Vi fick också Avents nappar i nån gratisbox, det är ju sånt där material som "laddas upp" i ljus, lyser svagt en stund efter att man släckt... inget att hurra för direkt. 

Samma som med sånadär  självlysande stjärnor och grejer man kan köpa och klistra upp i barnrum. Lyser en stund men det avtar rätt fort :)
    Gillar inte Avents nappar heller, mina pojkar har gillat MAMs nappar mycket bättre, men det är ju olika från barn till barn :) 

Svar på tråden självlysande napp?