Har inget att jämföra med då jag bara har ett barn. Jag födde mitt barn där för 6 veckor sedan och fan vad nöjd jag är!!! :) Jag hade världens bästa barnmorska som stöttade ända från början och var suverän genom förlossningen. Hon var hur trevlig som helst och hon visste vad hon gjorde. Efter förlossningen bjuds både mamma och pappa på fika. Mat får mamman äta, den är okej men jag skulle föredra annan mat... Ca 6 timmar efter förlossningen fick jag komma upp till BB. Tyvärr är BB väldigt fullbelagt så det är inte alls säkert att man får en plats överhuvudtaget, man måste ha tur. Jag fick dela rum med en annan tjej... Hade den sängen inte blivit ledig hade jag fått stanna kvar i förlossningsrummet... Men om det hade blivit så och det hade kommit in många till förlossningen för att föda har jag ingen aning om hur de gör, om det blir fullt både på förlossningen och på BB menar jag... På BB är det helt okej också... Varma rum, det finns blöjor att ta av till bebisen... På toaletterna finns det duschmunstycken att tvätta av sig med och nättrosor och jättebindor att ta av... Fika och frukost och mat finns ute i det gemensamma utrymmet att ta av... Personalen är trevlig, men man får bara hjälp och råd och sådant när man själv ber om det... I alla fall när jag var där var det ingen som kom och frågade hur det var annat än när jag nyss kommit och när det var skiftbyte... Men jag är otroligt nöjd med Mälarsjukhuset i Eskilstuna :)