Anonym (En riktig Man) skrev 2012-11-19 18:53:32 följande:
Det handlar till 99% om prestationsångest därför att han är rädd att du inte ska vara nöjd med honom.
Vi män må verka hur tuffa och modiga som helst, men det spelar ingen roll hur stora muskler vi har eller vilken image vi har odlat, eller hur mycket vi än förnekar det, så är vi livrädda för att inte duga i sängen!
Han är helt enkelt rädd för att komma för tidigt, ".Jag får inte... jag vill inte... inte redan..!") och då kommer utlösningen som ett brev på posten. Det är inte hans fel för det går inte att stoppa hur gärna han än skulle vilja det. (Det är precis samma sak med sviktande erektion...).
Om du intresserar dig, t ex googlar och läser på i ämnet, så har du (ni) alla möjligheter att lösa problemet. Bl a jag själv har skrivit utförligt om det på detta forum.
Så snart han känner sig helt trygg, så snart du på ett trovärdigt sätt lyckas övertyga honom att det spelar ingen som helst roll för dig om han sprutar på 4 sekunder eller 40 minuter, så kommer han att kunna hålla sig länge och med lite träning precis så länge som du önskar.
Du måste visa honom att du är lika kåt sedan han sprutat, att du inte bryr dig, att ni på inget sätt är klara med varandra, och att du visar honom precis hur han ska göra för att fortsätta och hur han ska tillfredsställa dig (vi män är ALLTID osäkra på hur vi ska göra för att tillfredsställa vår kvinna!). Sedan ska du tydligt visa hur nöjd du är och hur bra han var, hur fantastiskt tillfredsställd du blev (att hans tidiga orgasm inte ens finns med i ditt medvetande för den spelar ingen som helst roll för dig...).
Räkna med att han är kukfixerad (för det är vi alla män!), han är fixerad vid ståndet, vid storleken och vid alla andra detaljer som rör hans kuk, och han utgår från att även du är kukfixerad. Därför måste du på ett trovärdigt sätt övertyga honom att hans ståkuk inte är viktig för dig för du tycker om att bli tillfredsställd på annat sätt. De andra sätten måste du själv hitta på och du måste lära honom.
Då kommer han sluta oroa sig och han kommer att kunna hålla sig.
Om du gör det tillräckligt bra så kan det finnas god chans att han får stånd igen och då kan han hålla sig mycket längre (win-win!).
Jag talar av egen erfarenhet för i unga år hade jag alltid problem med för tidig utlösning. Vid vissa tillfällen kunde jag ha detta problem ända upp i 30-års ålder.
Numera har jag helt slutat oroa mig och känner mig helt trygg och jag kan enkelt kontrollera min utlösning. Minst 9 gånger av 10 så bestämmer jag helt själv när jag vill komma, det kan vara inom 2 minuter eller efter flera timmar, oftast efter att min partner har fått minst en orgasm eller samtidigt om vi föredrar det.
Faktum är att om jag är mycket tänd, t ex efter några dagars avhållsamhet eller efter ett mycket upphetsande förspel, så är det allra svårast att hålla mig under de första sekunderna eller upp till ett par minuter. Om hon då kommer i en snabb och häftig/läcker orgasm så kan jag ha svårt att hålla mig (hennes orgasm är det som tänder mig allra mest!). Men efter ett par minuter så behöver jag inte ens tänka på det utan jag koncentrerar mig helt på hennes njutning och väntar med att släppa loss min egen orgasm till precis den sekunden som jag/vi önskar.
För att motverka denna omedelbara känslighet så kan det givetvis hjälpa att han tillfredsställer sig själv.
Jag har ingen erfarenhet från fördröjnings-spray eller liknande tekniska hjälpmedel. Förmodligen kan de vara till hjälp för att komma över tröskeln till att känna sig trygg. Kanske kan det finnas risk att det blir vanebildande och att man (tror/inbillar sig att man) inte klarar sig utan?
Det beror alltså på prestationsångest.
Problemet går att lösa. Du kan fixa det.
Lycka till!
Tack snälla du för detta svar! Informativt och tänkvärt. :) Tack för dina tips och råd. Jag ska försöka tänka om när det gäller min attityd till rådande situation, och tillsammans med honom arbeta fram en lösning.