Min valp biter i ben och fötter, hur få honom att sluta?
Min valp biter alla, det spelar ingen roll om det är mig, min sambo eller någon han nyss träffat, i byxben och på fötterna när han är uppe i varv. Jag har provat en simpel dutt på nosen, (som mamman gör på sina valpar) tillsammans med ett nej, försökt få honom att fokusera på en leksak istället, nu när han lystrar bättre på nej enbart det, stannat och stått still för att vara tråkig och inte röra mig förrän han har slutat samt vänt runt honom på rygg, även det som mamman gör. Ingenting har hjälpt mer än knappt 10 sekunder och jag har slut på idéer. Han är 9 veckor och vi tränar på att gå i koppel så går mycket promenader, om än inte jättelånga förstås. Vi tränar även kommandon som sitt, ligg, hit och rulla runt. Han lär sig extremt fort mot vad mina andra valpar har gjort men jag vill ändå inte träna för mycket hjärna för att trötta ut honom då han fortfarande är så liten. Vill bara avsluta med att säga att jag vet att han är valp och valpar biter i det mesta och han kommer växa ifrån det, men jag vill inte att han biter i oss!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-17 06:01
Ursäkta den kompakta texten, skrev från min telefon och familjeliv godtog tydligen inte de radbytena.