Inlägg från: Bambusa |Visa alla inlägg
  • Bambusa

Sluta amma denna vecka

är de smaken på ersättning eller just flaskan han inte gillar? för de går ju att göra /köpa ett tillmatningssätt om du vill vänja snällt med ersättning via bröstet först.. kollar in länken här om du vill göra själv: http://amningsbloggen.blogspot.se/2011/12/sondagsbio-gora-eget-tillmatningsset.html

annars har meddela ett som är smidigare..   

eller prova  andra flaskor, tex medelas nyaste flaska är mer likt amningen än nån annan, tommee tippee  är bra, avent gillar vissa.. sämst är ju dom där smala från eska/bambino  lycka till, han är ju stor nog att sluta iaf,du har varit duktig som ammat ett barn som kräver särskild kost..  lycka till!

• Bambusa
    Marlene 986 skrev 2012-12-29 15:44:57 följande:
    Himmel... Varit fullt upptagen med att få honom att äta och glömt bort denna tråd.  Självklart har han fått alla möjligheter att äta själv. Vi är väldigt noga med att inte tvinga.

Förmodligen var han inte riktigt frisk för hur jag än drog ner på amningen så fick jag honom knappt att äta. Jag blev orolig eftersom jag såg att han gick ner i vikt. Så jag gjorde tvärtom istället  och ökade på amningen. Mat först och sen amning, aldrig bara det ena. Aptiten blev bättre och han både åt och ammade bra i 3 veckor.

Sen kom julen med magsjuka och nya tänder och nu har det varit matvägran i stora lass igen.  Men det går bättre och bättre. Jag kör samma race igen. Först mat och sen amning. Vi får t o m i honom lite välling och ersättning genom att strunta i sked, pipmuggar och flaskor och istället ge honom med en medicinspruta. Det tar tid, men han accepterar det, så då får det vara så. Det viktiga är att han får i sig näring.
    Hur som helst så har jag INTE slutat amma då han verkar behöva amningen också. 

du vet väl att de finns stora medicinsprutor så de går lite fortare, alltså man slipper fylla den hela tiden.. 10ml och 20ml har ja sett på barnakuten.. dom på 5ml som man får på apoteket är ju rätt dryga..
  • Bambusa

okej, 10ml fick vi några till flytande astmamedicinen, dom va inte så mkt större ändå, men mkt lättare att trycka sakta.. men ja ville bara tipsa!! hoppas de går bra!

• Bambusa
    Arbetsbien skrev 2012-12-31 21:23:21 följande:
    Vad bra det låter! Jag blev orolig av trådstarten om att "svälta honom", det lät hårt. Så som du gjort låter jättebra!
    Jag börjar också fundera på hur min sin som är ett år ska kunna sluta amma eller amma mindre, och det där med mat före amningen låter jättebra. Det ska jag prova! (Men då får jag nog börja ha polokragar, för nu sliter han bara fram bröstet ur urringningen när han är sugen :) )

ja gjorde tvärtom -men min dotter var ca 6-7månader då, ja ammade först, sen fick hon nån sked puré..  sportbh är ju rätt täckande annars.. ja älskar dom, blev så van vid att inte ha byglar när ja ammade att ja inte kunde ha de efter, alla sorten klämde och gjorde ont som satan.. så nu har ja rejälare sportbhar ist..  
    nån gång till finare har ja haft en gammal bygelbh, men då har ja tagit på den i sista sekund, och av så fort de bara går, tom i bilen på vägen hem.. haha..
  • Bambusa
    Marlene 986 skrev 2013-01-01 18:49:07 följande:

Tack för svaret i a f. Och tack för klappen på axeln för att jag ammat ett barn som kräver att jag äter särskild kost. Få inser hur vansinnigt jobbigt det är med MIN mat. Jag kan knappt äta lunch eller fika ute på stan och att bli hembjuden till någon.... Det är nästan kört. Får alltid ta med mig något eget.

ja, jag vet bara att fixa mjölkfri (helst sojafri med) mat till dottern kan va svårt ute.. för å inte tala om hur svårt vissa verka ha att fatta vad som är mjölkfritt..  man blir matt i kroppen av å försöka förklara ibland.. 
Svar på tråden Sluta amma denna vecka